Полный текст пасхального канона к Воскресению Христову, как правильно читать

На один из главных христианских праздников — Пасху — во всех православных храмах проводится чтение специального торжественного песнопения. Авторство пасхального канона приписывают одному из отцов церкви — Иоанну Дамаскину. Как правило, он читается в составе заутрени (главного праздничного богослужения) и прославляет подвиг Иисуса Христа, на третий день после смерти восставшего из мертвых и подарившего всем верующим в него жизнь вечную.

Поиск молитв на все случаи жизни

Праздник Пасхи в православии

Воскресение Иисуса Христа — главный праздник всего христианского мира, который был установлен в честь воскресения Спасителя из мертвых. Даже люди, далекие от религии, ассоциируют его с торжественными богослужениями, приготовлением пасхальных куличей и колокольным звоном, который в это утро разносится по всем городам и поселкам.

Пасха относится к подвижным праздникам, и каждый год отмечается в разные даты. В этот день торжественно вспоминают воскресение Спасителя, которое произошло на третий день после его страданий на Голгофском кресте и смерти. Тело Господа сняли с креста в пятницу и отнесли пещеру, а суббота у евреев считается днем покоя, поэтому только в воскресенье рано утром женщины, взяв благовония, пошли к пещере, чтобы подготовить тело Христа к погребению.

Однако, пришедши на место, они увидели, что камень, загораживающий вход в пещеру, отвален, и на нем сидит ангел. Он сказал женщинам не искать живого между мертвыми, и они поняли, что произошло так, как и предсказывали пророки — Христос воскрес.

Ангел сказал девушкам пойти к остальным ученикам Мессии и рассказать о произошедшем. По пути они встретили Иисуса, пали к его ногам и воздали хвалу Господу за совершенное чудо. От этого праздника и пошло название 7-го дня недели — воскресенье, он стал днем поклонения Господу, когда все верующие собираются в храмах, совместно молятся и славят Бога. Именно воскресенье в православии принято называть «малой Пасхой», хотя особенно торжественно воскресение Иисуса Христа отмечается раз в году.

Предваряют праздничное богослужение скорбные и строгие службы, которые начинают проводить с вечера четверга и заканчивают утром субботнего дня. Пасхальное богослужение начинается ночью и называется скорбной полунощницей, и в это время посередине храма находится аналой с Плащаницей.

пасхальный канон

Значение Пасхального канона

Отличительная особенность пасхальной службы от остальных богослужений состоит в том, что она вся поется. Центральное место в песнопениях занимает Пасхальный канон, составленный одним из отцов церкви — Иоанном Дамаскиным. В этом каноне есть как описание произошедших тогда библейских событий, так и их богословская оценка.

Однако самой важной темой, которая проходит через все торжественное песнопение, является каждый человек, который уверовал в Господа и переживает эти святые дни в храме с единоверцами, стремясь получить благословение и приобщиться к благодати Христова Воскресения.

В воскресшем Иисусе Христе воплощено обетование Спасителя, которое он дал своим ученикам, никогда не покидать их. Уверовавший в Господа человек не только получает защиту и покровительство при жизни на земле, но и может рассчитывать в загробной жизни оказаться в обителях Христовых. Канон, посвященный Воскресению Спасителя, это ода радости и торжества света над тьмой.

пасхальный канон

Текст канона воскресению Христову

Песнь 1

Ирмо́с: Вос­кре­се́­ния день, просвети́мся, лю́дие: Па́с­ха, Гос­по́д­ня Па́с­ха! От сме́рти бо к жи́зни, и от земли́ к Не­бе­си́ Хри­сто́с Бог нас преведе́, побе́дную пою́щия.

Припев: Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Очи́стим чу́вствия, и у́зрим непристу́пным све́том Вос­кре­се́­ния Хри­ста́ блиста́ющася, и ра́дуйтеся реку́ща я́сно да услы́шим, побе́дную пою́ще.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Не­бе­са́ у́бо досто́йно да веселя́тся, земля́ же да ра́дуется, да пра́зднует же мир, ви́димый же весь и неви́димый: Хри­сто́с бо воста́, весе́лие ве́чное.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху.

Богородичен: Умерщвле́ния преде́л сломи́ла еси́, ве́чную жизнь ро́ждшая Хри­ста́, из гро́ба возсия́вшаго днесь, Де́­во всенепоро́чная, и мир просвети́вшаго.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Вос­кре́с­шаго ви́девши Сы́­на Твоего́ и Бо́­га, ра́дуйся со апо́­сто­лы, Бо­гобла­года́тная Чи́с­тая, и е́же ра́дуйся пе́рвее, я́ко всех ра́дости вина́, восприя́ла еси́, Бо­гома́­ти всенепоро́чная.

пасхальный канон

Песнь 3

Ирмо́с: Прииди́те, пи́во пие́м но́вое, не от ка́мене непло́дна чудоде́емое, но нетле́ния исто́чник, из гро́ба одожди́вша Хри­ста́, в Не́мже утвержда́емся.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Ны́не вся испо́лнишася све́та, Не́­бо же, и земля́, и преиспо́дняя: да пра́зднует у́бо вся тварь воста́ние Хри­сто́во, в Не́мже утвержда́ется.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Вчера́ спогребо́хся Тебе́, Хри­сте́, совостаю́ днесь вос­кре́с­шу Тебе́, сраспина́хся Тебе́ вчера́, Сам мя спросла́ви, Спа́­се, во Ца́р­ст­вии Твое́м.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху.

Богородичен: На нетле́нную жизнь прихожду́ днесь бла́­го­стию Ро́ждшагося из Тебе́, Чи́с­тая, и всем конце́м свет облиста́вшаго.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Бо́­га, Его́же родила́ еси́ пло́тию, из ме́ртвых, я́коже рече́, воста́вша ви́девши, Чи́с­тая, лику́й, и Сего́ я́ко Бо́­га, Пре­чи́с­тая, возвелича́й.

Ипакои́, глас 4-й

Предвари́вшия у́тро я́же о Мари́и, и обре́тшия ка́мень отвале́н от гро́ба, слы́шаху от А́н­ге­ла: во све́те присносу́щнем Су́щаго с ме́ртвыми что и́щете, я́ко челове́ка? Ви́дите гро́бныя пелены́, тецы́те и ми́ру пропове́дите, я́ко воста́ Гос­по́дь, умертви́вый смерть, я́ко есть Сын Бо́­га, спа­са́ющаго род челове́ческий.

пасхальный канон

Песнь 4

Ирмо́с: На Бо­же́­ст­венней стра́жи бо­гоглаго́ливый Авваку́м да ста́нет с на́ми и пока́жет светоно́сна А́н­ге­ла, я́сно глаго́люща: днесь спа­се́ние ми́ру, я́ко вос­кре́­се Хри­сто́с, я́ко всеси́лен.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Му́жеский у́бо пол, я́ко разве́рзый де́в­ственную утро́бу, яви́ся Хри­сто́с; я́ко че­ло­ве́к же, А́гнец нарече́ся; непоро́чен же, я́ко невку́сен скве́рны, на́ша Па́с­ха, и я́ко Бог и́стинен, соверше́н рече́ся.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Я́ко единоле́тный а́гнец, бла­гослове́нный нам вене́ц Хри­сто́с, во́лею за всех закла́н бысть, Па́с­ха чис­ти́тельная, и па́ки из гро́ба кра́сное пра́вды нам возсия́ Со́лнце.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Бо­гооте́ц у́бо Да­ви́д пред се́нным ковче́гом скака́ше игра́я, лю́дие же Бо́­жии свя­ти́и, образо́в сбытие́ зря́ще, весели́мся Бо­же́­ст­венне, я́ко вос­кре́­се Хри­сто́с, я́ко всеси́лен.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху.

Богородичен: Созда́вый Ада́ма Твоего́ пра́отца, Чи́с­тая, зи́ждется от Тебе́, и сме́ртное жили́ще разори́ Свое́ю сме́ртию днесь, и озари́ вся Бо­же́­ст­венными блиста́ньми Вос­кре­се́­ния.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Его́же родила́ еси́ Хри­ста́, прекра́сно из ме́ртвых возсия́вша, Чи́с­тая, зря́щи, до́брая и непоро́чная в жена́х и кра́сная, днесь во спа­се́ние всех, со апо́­сто­лы ра́дующися, Того́ прославля́й.

пасхальный канон

Песнь 5

Ирмо́с: У́тренюем у́треннюю глубоку́, и вме́сто ми́ра песнь принесе́м Вла­ды́це, и Хри­ста́ у́зрим, пра́вды Со́лнце, всем жизнь возсия́юща.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Безме́рное Твое́ бла­гоутро́бие а́довыми у́зами содержи́мии зря́ще, к све́ту идя́ху, Хри­сте́, весе́лыми нога́ми, Па́с­ху хва́ляще ве́чную.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Присту́пим, свещено́снии, исходя́щу Хри­сту́ из гро́ба, я́ко жениху́, и спра́зднуим любопра́зднственными чи́нми Па́с­ху Бо́­жию спа­си́тельную.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху.

Богородичен: Просвеща́ется Бо­же́­ст­венными луча́ми и живоно́сными Вос­кре­се́­ния Сы́­на Твоего́, Бо­гома́­ти Пре­чи́с­тая, и ра́дости исполня́ется бла­гочести́вых собра́ние.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Не разве́рзл еси́ врата́ де́в­ства в воплоще́нии, гро́ба не разруши́л еси́ печа́тей, Ца­рю́ созда́ния: отону́дуже вос­кре́с­шаго Тя зря́щи Ма́­ти ра́довашеся.

Песнь 6

Ирмо́с: Снизше́л еси́ в преиспо́дняя земли́, и сокруши́л еси́ вереи́ ве́чныя, содержа́щия свя́занныя, Хри­сте́, и тридне́вен, я́ко от ки́та Ио́на, вос­кре́сл еси́ от гро́ба.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Сохрани́в це́ла зна́мения, Хри­сте́, вос­кре́­сл еси́ от гро́ба, ключи́ Де́­вы не вреди́вый в рождестве́ Твое́м, и отве́рзл еси́ нам ра́йския две́ри.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Спа́­се мой, живо́е же и неже́ртвенное заколе́ние, я́ко Бог Сам Себе́ во́лею приве́д От­цу́, совос­кре­си́л еси́ всеро́днаго Ада́ма, вос­кре́с от гро́ба.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху.

Богородичен: Возведе́ся дре́вле держи́мое сме́ртию и тле́нием, воплоти́вшимся от Твоего́ пре­чи́с­таго чре́ва, к нетле́нней и присносу́щней жи́зни, Бо­го­ро́­ди­це Де́­во.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Сни́де в преиспо́дняя земли́, в ложесна́ Твоя́, Чи́с­тая, сше́дый, и всели́выйся и воплоти́выйся па́че ума́, и воздви́же с Собо́ю Ада́ма, вос­кре́с от гро́ба.

пасхальный канон

Кондак, глас 8-й

А́ще и во гроб снизше́л еси́, Безсме́ртне, но а́дову разруши́л еси́ си́лу, и вос­кре́сл еси́ я́ко Победи́тель, Хри­сте́ Бо́­же, жена́м мироно́сицам веща́вый: ра́дуйтеся! и Твои́м апо́­сто­лом мир да́руяй, па́дшим подая́й вос­кре­се́­ние.

Икос

Е́же пре́жде со́лнца Со́лнце, заше́дшее иногда́ во гроб, предвари́ша ко у́тру и́щущия я́ко дне мироно́сицы де́вы, и друга́ ко друзе́й вопия́ху: о други́ни, прииди́те, воня́ми пома́жем Те́ло живоно́сное и погребе́ное, плоть Вос­кре­си́вшаго па́дшаго Ада́ма, лежа́щую во гро́бе. И˜дем, потщи́мся, я́коже волсви́, и поклони́мся, и принесе́м ми́ра я́ко да́ры, не в пелена́х, но в плащани́це обви́тому, и пла́чим, и возопии́м: о Вла­ды́ко, воста́ни, па́дшим подая́й вос­кре­се́­ние.

Затем поем во глас 6-й:

Вос­кре­се́­ние Хри­сто́во ви́девше, поклони́мся Свя­то́му Го́с­по­ду Ии­су́­су, еди́ному безгре́шному. Кре­сту́ Твоему́ покланя́емся, Хри­сте́, и свя­то́е Вос­кре­се́­ние Твое́ пое́м и сла́вим: Ты бо еси́ Бог наш, ра́зве Тебе́ ино́го не зна́ем, и́мя Твое́ имену́ем. Прииди́те, вси ве́рнии, поклони́мся свя­то́му Хри­сто́ву Вос­кре­се́­нию: се бо прии́де Кре­сто́м ра́дость всему́ ми́ру. Всегда́ бла­гословя́ще Го́с­по­да, пое́м Вос­кре­се́­ние Его́: распя́тие бо претерпе́в, сме́ртию смерть разруши́. (Трижды.)

Вос­кре́с Ии­су́с от гро́ба, я́коже прорече́, даде́ нам живо́т ве́чный, и ве́лию ми́лость. (Трижды.)

Песнь 7

Ирмо́с: О́троки от пе́щи изба́вивый, быв Че­ло­ве́к, стра́ждет я́ко сме́ртен, и Стра́стию сме́ртное в нетле́ния облачи́т бла­голе́пие, еди́н бла­гослове́н отце́в Бог, и препросла́влен.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Жены́ с ми́ры бо­гому́дрыя в след Тебе́ теча́ху, Его́же я́ко ме́ртва со слеза́ми иска́ху, поклони́шася ра́дующияся Живо́му Бо́­гу, и Па́с­ху та́йную Твои́м, Хри­сте́, ученико́м бла­говести́ша.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Сме́рти пра́зднуем умерщвле́ние, а́дово разруше́ние, ино́го жития́ ве́чнаго нача́ло, и игра́юще пое́м Вино́внаго, еди́наго бла­гослове́ннаго отце́в Бо́­га, и препросла́вленнаго.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Я́ко вои́стинну свя­ще́нная и всепра́зднственная сия́ спа­си́тельная нощь, и светоза́рная, светоно́снаго дне воста́ния су́щи провозве́стница: в не́йже безле́тный Свет из гро́ба пло́тски всем возсия́.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху.

Богородичен: Умертви́в Сын Твой смерть, Всенепоро́чная, днесь, всем сме́ртным пребыва́ющий живо́т во ве́ки веко́в дарова́, еди́н бла­гослове́нный отце́в Бог, и препросла́вленный.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Всем ца́р­ст­вуяй созда́нием, быв Че­ло­ве́к, всели́ся во Твою́, Бо­гоблагода́тная, утро́бу, и распя́тие претерпе́в и смерть, вос­кре́­се бо­голе́пно, совозста́вив нас я́ко всеси́лен.

Песнь 8

Ирмо́с: Сей нарече́нный и свя­ты́й день, еди́н суббо́т царь и гос­по́дь, пра́здников пра́здник, и торжество́ есть торже́ств: во́ньже бла­гослови́м Хри­ста́ во ве́ки.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Прииди́те, но́ваго виногра́да рожде́ния, Бо­же́­ст­веннаго весе́лия, в наро́читом дни Вос­кре­се́­ния, Ца́р­ст­вия Хри­сто́ва приобщи́мся, пою́ще Его́ я́ко Бо́­га во ве́ки.

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых.

Возведи́ о́крест о́чи твои́, Сио́не, и виждь: се бо приидо́ша к тебе́, я́ко бо­госве́тлая свети́ла, от за́пада, и се́вера, и мо́ря, и восто́ка ча́да твоя́, в тебе́ бла­гословя́щая Хри­ста́ во ве́ки.

Пре­свя­та́я Тро́и­це, Бо́­же наш, сла́ва Тебе́.

О́т­че Вседержи́телю, и Сло́ве, и Ду́­ше, треми́ соединя́емое во Ипоста́сех Естество́, Пресу́щественне и Пребо­же́­ст­венне, в Тя кре­сти́хомся, и Тя бла­гослови́м во вся ве́ки.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху.

Богородичен: Прии́де Тобо́ю в мир Гос­по́дь, Де́­во Бо­го­ро́­ди­це, и чре́во а́дово расто́рг, сме́ртным нам вос­кре­се́­ние дарова́: те́мже бла­гослови́м Его́ во ве́ки.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Всю низложи́в сме́рти держа́ву Сын Твой, Де́­во, Свои́м Вос­кре­се́­нием, я́ко Бог кре́пкий совознесе́ нас и обожи́: те́мже воспева́ем Его́ во ве́ки.

пасхальный канон

Песнь 9

Припев: Вели́чит душа́ моя́ вос­кре́с­шаго тридне́вно от гро́ба, Хри­ста́ Жизнода́вца.

Ирмо́с: Свети́ся, свети́ся, но́вый Иерусали́ме: сла́ва бо Гос­по́д­ня на тебе́ возсия́. Лику́й ны́не, и весели́ся, Сио́не. Ты же, Чи́с­тая, красу́йся, Бо­го­ро́­ди­це, о воста́нии Рождества́ Твоего́.

Припев: Хри­сто́с но́вая Па́с­ха, же́ртва жива́я, А́гнец Бо́­жий, взе́мляй грехи́ ми́ра.

О Бо­же́­ст­веннаго, о любе́знаго, о сладча́йшаго Твоего́ гла́са! С на́ми бо нело́жно обеща́лся еси́ бы́ти до сконча́ния ве́ка, Хри­сте́: Его́же, ве́рнии, утвержде́ние наде́жды иму́ще, ра́дуемся.

Припев: А́н­гел вопия́ше Бла­года́тней: Чи́с­тая Де́­во, ра́дуйся! И па́ки реку́: ра́дуйся! Твой Сын воскре́се тридне́вен от гро́ба, и ме́ртвыя воздви́гнувый; лю́дие, весели́теся.

О Па́с­ха ве́лия и свя­ще́ннейшая, Хри­сте́! О му́дросте, и Сло́ве Бо́­жий, и си́ло! Подава́й нам и́стее Тебе́ причаща́тися в невече́рнем дни Ца́р­ст­вия Твоего́.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху.

Богородичен: Согла́сно, Де́­во, Тебе́ бла­жи́м ве́рнии: ра́дуйся, две́ре Гос­по́д­ня; ра́дуйся, гра́де одушевле́нный; ра́дуйся, Ея́же ра́ди нам ны́не возсия́ свет из Тебе́ рожде́ннаго из ме́ртвых Вос­кре­се́­ния.

И ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Богородичен: Весели́ся и ра́дуйся, Бо­же́­ст­венная две́ре Све́та: заше́дый бо Ии­су́с во гроб возсия́, просия́в со́лнца светле́е, и ве́рныя вся озари́в, Бо­гора́дованная Вла­ды́­чи­це.

Ек­сапостиларий, самогласен:

Пло́тию усну́в, я́ко мертв, Ца­рю́ и Го́с­по­ди, тридне́вен вос­кре́­сл еси́, Ада́ма воздви́г от тли, и упраздни́в смерть: Па́с­ха нетле́ния, ми́ра спа­се́ние. (Трижды.)

Стихиры Пасхи

Глас 5-й

Стих: Да вос­кре́с­нет Бог, и расточа́тся врази́ Его́.

Па́с­ха свя­ще́нная нам днесь показа́ся: Па́с­ха но́ва, свя­та́я, Па́с­ха та́инственная, Па́с­ха всече­ст­на́я, Па́с­ха, Хри­сто́с Изба́витель; Па́с­ха непоро́чная, Па́с­ха вели́кая, Па́с­ха ве́рных; Па́с­ха, две́ри ра́йския нам отверза́ющая, Па́с­ха, всех освя­ща́ющая ве́рных.

Стих: Я́́ко исчеза́ет дым, да исче́знут.

Прииди́те от виде́ния, жены́ бла­гове́стницы, и Сио́ну рцы́те: приими́ от нас ра́дости бла­гове́щения Вос­кре­се́­ния Хри­сто́ва; красу́йся, лику́й и ра́дуйся, Ие­ру­са­ли́ме, Ца­ря́́ Хри­ста́ узре́в, из гро́ба, я́́ко Жениха́, происходя́́ща.

Стих: Та́ко да поги́бнут гре́шницы от лица́ Бо́­жия, а пра́­вед­ницы да возвеселя́́тся.

Мироно́сицы жены́, у́тру глубоку́, предста́вша гро́бу Живода́вца, обрето́ша А˜н­ге­ла, на ка́мени седя́́ща, и той провеща́в им, си́це глаго́лаше: что и́щете Жива́го с ме́ртвыми? Что пла́чете Нетле́ннаго во тли? Ше́дше пропове́дите уче­ни­ко́м Его́.

Стих: Сей день, его́же сотвори́ Гос­по́дь, возра́дуемся и возвесели́мся вонь.

Па́с­ха кра́сная, Па́с­ха, Гос­по́д­ня Па́с­ха! Па́с­ха всече­ст­на́я нам возсия́́. Па́с­ха! Ра́достию друг дру́га обы́мем. О Па́с­ха! Избавле́ние ско́рби, и́бо из гро́ба днесь, я́́ко от черто́га, возсия́́в Хри­сто́с, жены́ ра́дости испо́лни, глаго́ля: пропове́дите апо́­сто­лом.

Сла́ва От­цу́, и Сы́­ну, и Свя­то́­му Ду́­ху, и ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Вос­кре­се́­ния день, и просвети́мся торжество́м, и друг дру́га обы́мем; рцем: бра́тие! и ненави́дящим нас, прости́м вся Вос­кре­се́­нием, и та́ко возопии́м:

Хри­сто́с вос­кре́­се из ме́ртвых, сме́ртию смерть попра́в, и су́щим во гробе́х живо́т дарова́в. (Трижды)

пасхальный канон

Правила чтения

Пасхальный канон читается обычно только в православном храме, однако, если человек по каким-либо уважительным причинам не смог посетить церковь, он может произнести слова песнопения и в домашних условиях, священнослужители этого не запрещают.

В храмах канон начинают читать после великой ектении, при этом тропари не произносят, а напевают. В это время священник, который проводит богослужение, держит в руках крест и кадило и после каждой песни кадит на иконы и собравшихся в церкви прихожан, при этом приветствуя их словами — Христос Воскрес!

Такой многократный выход священнослужителя и приветствия являются символом многократных явлений Господа Иисуса Христа своим ученикам после воскресения. По окончании пасхального канона поется утренний светилен. После этого во время чтения тропаря все собравшиеся в храме «христосуются», и священник произносит слова Иоанна Златоуста.

Поделиться
Отправить
Класснуть
Вотсапнуть
Запинить
Помогла статья? Оцените её
(Пока оценок нет)
Загрузка...
 рассчитывает на Вашу помощь!
Добавить комментарий

Adblock
detector