Житие святителя Иннокентия Иркутского и в чем помогает икона, молитвы

Святитель Иннокентий, епископ Иркутский считается самым почитаемым святым у жителей Сибири и Дальнего Востока. Именно этот человек в 20-х годах 18 столетия создал в Иркутске епархию. Владыка обучал будущих священнослужителей, посвящал их в сан. Волею судьбы заброшенный из цивилизованного Петербурга в сибирскую глубинку епископ до конца своих дней оставался преданным служителем веры Христа. Он был примером для жителей Сибири, обращал язычников в христиан.

Житие святителя Иннокентия Иркутского

В 80-х годах 17 столетия в семье Черниговского священника Кульчицкого, походившего из волынской шляхты, родился сын Иван. Будущее мальчика было предопределено. Ивану предстояло пойти по стопам отца и тоже стать священнослужителем. В 1695 он уехал в Киев учиться в духовной академии. Спустя почти десять лет был пострижен в иеромонахи и получил имя Иннокентий.

Образованного священнослужителя позвали преподавать в московской Славяно-греко-латинской академии. Лет через десять Иннокентия отправили в Петербург, где ему предстояло служить в только что построенном Невском монастыре. Вскоре священнослужителя назначили обер-иеромонахом в финляндский город Абу (Турку). В Петербурге Иннокентий познакомился с Петром I.

Государь отметил образованность Иннокентия и решил отправить его в Китай (Пекин) начальником Русской Православной миссии. Правда, возглавить духовное представительство мог только епископ. В 1721 иеромонаха Иннокентия возвели в новый сан. Иннокентий стал епископом Переяславским и был отправлен в Китай начальником православной миссии.

Вместе с владыкой в далекий край уехало из Петербурга еще несколько священнослужителей. До Иркутска миссия добиралась почти год. Вскоре Иннокентий со сподвижниками оказался в приграничном Селенгинске. Однако Китай не дал разрешения владыке на въезд в страну. Иннокентий остановился в Троице-Селенгинском монастыре, расположенном на территории Бурятии, там он пробыл почти три года.

Владыка не получал никакого жалования из Петербурга. Вместе с другими священнослужителями из миссии он занимался рыболовством, нанимался на сельхозработы, для храма рисовал иконы. Иннокентий никогда не забывал, что он присягнул всю жизнь проповедовать слово Божье. Епископ читал проповеди для местных монгольских племен, обращал язычников в христиан. Воспользовавшись своим правом, посвящал местных священнослужителей в сан.

В 1795 ему разрешили переселиться в Иркутский Вознесенский монастырь. Послушать проповеди епископа приходили люди со всей округи. В Петербурге тем временем произошли важные для государства Российского события. Скончался Петр I, на трон взошла Екатерина I. Императрица решила довести до конца намерения предшественника и распорядилась отправить в Китай православную миссию во главе с Иннокентием.

иннокентий иркутский

Однако по сфабрикованным донесениям епископа отстранили от этой должности и вместо него назначили начальником архимандрита Антония Платковского. Иннокентию петербургское духовенство повелело остаться в Вознесенском монастыре, а потом пришел приказ о назначении его епископом Иркутским и Нерченским. Так в Иркутске возникла самостоятельная епархия.

Святейший епископ проживал около Вознесенского монастыря в доме боярина Димитрия Елезова. При благочестивом владыке был построен Богоявленский собор, открыта духовная школа. Епископу удалось выпросить из Петербурга денег для своих преемников и на строительство архиерейского дома. Владыка читал проповеди в часовне Малой Еланки, находившейся в 15 верстах от Вознесенского монастыря. Его речи больше были похожи на предсказания.

Епископ предсказывал погодные изменения, напророчил, что на месте часовни в будущем построят храм. Скончался святитель в 1731 и был погребен под алтарем древнейшей деревянной Тихвинской церкви, принадлежащей Вознесенскому монастырю.

Почитание в православии

Святитель при жизни пользовался авторитетом среди прихожан и священнослужителей. Епископа уважали за его бескорыстие и готовность помочь страждущим. После смерти владыки произошло несколько событий, заставивших христиан поверить в Божественное покровительство Иннокентию.

Например, такое: алчный вице-губернатор Жолобов решил отобрать монастырское имущество и даже не хотел выделить деньги на погребение епископа. Вскоре чиновник лишился должности и даже собственной головы по повелению петербургского суда. Архимандрита Платковского, отобравшего у Иннокентия возможность начальствовать в китайской миссии, лишили сана.

Через 33 года после смерти из-под алтаря Тихвинской церкви было извлечено тело святителя. Священнослужители отметили, что святейшие мощи не тронуло тление. Тело оставили в могильном склепе. Верующие читали молитвы около нетленных останков епископа и получали милость Божью. Через 50 лет после смерти святителя в Вознесенской обители возник сильный пожар. Каменный монастырь сгорел, а древнейшая деревянная Тихвинская церковь, в которой покоился святой, уцелела. Такое событие еще больше укрепило веру прихожан в избранность святителя. На могиле владыки служили панихиды, верующие молились и получали милость.

иннокентий иркутский

Через 70 лет после смерти Иннокентия к другому епископу Иркутскому, Вениамину, пришло от прихожан прошение открыть мощи святого для поклонения. Правда, такие вопросы решались исключительно в Петербурге. Священнослужитель передал Государю письмо с описанием чудотворных деяний, сошедших от мощей святейшего. Рассмотрением этого дела занялся Синод.

В Иркутск специально прибыл архиерей Иустин и сделал освидетельствование нетленных останков свт. Иннокентия. Спустя два года Синод провел повторную проверку. Мощи владыки оставались нетленными, и от них исходила Божья милость. Только в 1804 останки Иннокентия назвали святыми и разрешили выставить в храме Вознесенского монастыря для народного почитания.

Церковь распорядилась ежегодно отмечать день памяти святого 26 ноября (9 декабря). Обретение мощей празднуют 9 (22) февраля. В 1920 власть в Иркутске перешла к коммунистам. Останки владыки были вывезены из монастыря в неизвестном направлении. Спустя 70 лет, в 1990, в ярославском храме Николы Надеина нашли неопознанные мощи. Судмедэксперты провели экспертизу и сделали вывод, что они принадлежат святителю Иннокентию. Мощи опять выставили для почитания в Знаменском монастыре. В наши дни в честь владыки освятили церковь Томской духовной семинарии. Храм святителя есть в Хабаровске, Иркутске, Эстонии.

Иконография

Образ святейшего Иннокентия присутствует на многих старинных иконах, датированных 19 веком. Святителя изображали в епископском одеянии с крестом и четками в руках. Вокруг головы владыки рисовали нимб, подтверждающий его святость. Образы «Всея Сибири Святого Чудотворца Иннокентия» писались в иконописных мастерских Иркутской губернии, в основном, в середине 19 столетия. Иконы святого имеются во многих церквях и в частных музейных собраниях.

иннокентий иркутский

О чем просят у святого

К святому епископу Иркутскому обращаются с просьбой о помощи в тяжелых жизненных ситуациях. Жители Сибири и Дальнего Востока считают его своим заступником и покровителем. Св. Иннокентию молятся, когда хотят сохранить мир и спокойствие в доме. Святого просят спасти душу от греховного искушения. Владыка покровительствует мужчинам, которые носят имя Иннокентий. Святому молятся православные верующие об исцелении тела от тяжких заболеваний.

Православные тексты

В дни памяти святого в церквях Сибири проходят службы, на которых священнослужители обращаются с молитвами к Иннокентию. Читаются: тропарь, кондак, акафист и канон.

Тропарь

В тропаре верующие называют святителя пресветлым человеком, озарившим своей добротой всю страну и помогшим людям исцелиться. Христиане молят его оградить своими молитвами город от бед и печалей.

«Светильниче Церкве пресветлый, озаривый лучами доброт твоих страну сию и исцеленьми многими притекающих к тебе с верою Бога прославивый, молим тя, святителю отче Иннокентие, ограждай молитвами твоими град сей от всех бед и печалей».

Кондак

В кондаке христиане прославляют непорочного пастыря, проповедника Христовой веры среди монгольских язычников. Называют его украшением Иркутской паствы. Его считают хранителем страны Сибирской и молящимся о спасении душ жителей.

«Непорочности соименнаго пастыря, проповедника веры в языцех Монгольских, славу и украшение Иркутския паствы, любовию восхвалим, вси вернии: той бо есть хранитель страны Сибирския и молитвенник о душах наших.

святой иннокентий иркутский

Акафист

Первый акафист состоит из 5 кондаков и 5 икосов. Это тексты, читаемые во время церковной службы, прославляющие святого.

Кондак 1

Возбранный чудотворче и скорый в скорбех помощниче, святителю отче Иннокентие, яко имея велие дерзновение пред Господем, от всяких нас бед свобождай, да с радостию зовем ти:

Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.

Икос 1

Ангельскому жительству на небесех поревновал еси, отче: по имени бо и житие твое непорочно бысть на земли, сего ради и возвысился еси до лицезрения Творца Ангелов. Отнюдуже призирая выну на град сей и люди, услыши нас, похвальная восписующих ти сия:

Радуйся, невинностию агнца непорочнаго подражатель бывый.

Радуйся, воздержанием твоим ангельское во плоти житие явивый.

Радуйся, яко Ангел, Сибирския церкве Божия дела возвещаяй.

Радуйся, яко архистратиг силы небесныя, всех прибегающих к тебе от бед сохраняяй.

Радуйся, непорочности и невинности соименный учителю.

Радуйся, незлобия и чистоты усердный хранителю.

Радуйся, убеленный невинностию крине райскаго прозябения.

Радуйся, умащенная чистотою маслино небеснаго благословения.

Радуйся, уме, небесных неизреченных благ наслаждаяйся.

Радуйся, пастырю, с мудрыми в радость Пастыреначальника своего вшедый.

Радуйся, яко свет лица Божия ясно на Небеси смотряеши.

Радуйся, яко тем же светом осиянный, притекающих к тебе неизреченно возвеселяеши.

Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.

Кондак 2

Ведый Господь велика тя быти светильника во стране языков, благоволи сокрыти род и отечество твое, да явишися земли Хинстей, якоже Мелхиседек в Ханаанстей, и увериши, яко не от человек пришел еси к нам, но от Бога, Емуже поем: Аллилуиа.

икона иннокентий иркутский

Икос 2

Разум просвещенный хотя имети, богомудре отче, от юности избрал еси в место образования своего матерь градов православныя веры нашея и подвижничества, да живя среди земных Ангелов и взирая на скончание жительства их, подражатель явишися вере их; темже и сам соделался еси небесным человеком. Сего ради слышиши от нас сия:

Радуйся, винограде многоплодный, в благораствореннем юзе возрасший.

Радуйся, цвете благовонный, в Малей России процветший.

Радуйся, славо и удобрение града Киева.

Радуйся, красото и утешение отцев Печерския лавры.

Радуйся, яко измлада мудрости прилежа, Божественное Писание ясне извыкл еси.

paдуйся, яко отложив вся мирския сласти, Христов ярем носити изволил еси.

Радуйся, в юности посвятивый в жертву приятну Господу себе самаго.

Радуйся, сохранивый невредно целомудрие девства драгаго.

Радуйся, яко в земнем училищи небесныя премудрости учивый.

Радуйся, яко щитом веры вся разжженныя лукаваго стрелы угасивый.

Радуйся, яко издетска Бога возлюбивый.

Радуйся, яко заповедий Его неложный хранитель бывый.

Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.

Кондак 3

Силою свыше позна тогда благоверный царь непорочное и святое жительство твое, святче Божий, иже и избра тя во апостольское служение и предпосла, яко первенца духовнаго сыноположения, насаждати святую веру в земли языков чуждих, не ведущих пети Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имеет тебе, святителю отче Иннокентие, вся страна Сибирская велика учителя и дивна в вере наставника; сего ради, яко добляго поборника верным и скораго молитвенника тя чтуще, с веселием и радостию дары тебе приносим таковыя:

Радуйся, священная главо, разума водами напояема.

Радуйся, плод благоуханен житием твоим от юности являяй.

Радуйся, искоренителю терновнаго служения идольскаго.

Радуйся, насадителю лозы православныя веры.

Радуйся, новый Апостоле, облагоухавый верою последния концы России.

Радуйся, добрый пастырю, утвердивый красныя ноги своя на востоце царства Сибири.

Радуйся, мрачныя страны просветителю.

Радуйся, душевныя темноты озарителю.

Радуйся, врагов веры Христовы разрушителю.

Радуйся, прельстителей душ христианских разителю.

Радуйся, идолослужительных старец мудрость посрамивый.

Радуйся, мудрых века сего мудрейший.

Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.

иннокентий иркутский

Кондак 4

Буря злобы древляго змия обуя царство хинов, егда не можаху отверзти ушеса ко глаголом Царствия Христова, тобою, новый Апостоле, возвещаемым, и не хотяху прияти тя, вторицею на пределех их явльшася, да умудриши я воспевати Единому Богу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышаще и ведуще тя премудра учителя и истиннаго сказателя таин Божиих, прихождаху к тебе не точию старцы, но и юнии, в нихже разум напечатлевал еси древния истины евангельския, сего ради яко пастыря, просветителя и отца нашего ублажающе, зовем ти:

Радуйся, рабе благий и делателю добрый.

Радуйся, искоренителю злых и прогонителю нечестия бодрый.

Радуйся, яко сугубу мзду небесную сугуба ради путешествия к хином приял еси.

Радуйся, яко сподобился еси восприяти чудес дар и славы венец пресветел.

Радуйся, Апостолу Павлу в подвизех служения своего подражавый.

Радуйся, терпению его в научении безкнижных юношей последовавый.

Радуйся, яко на пажити веры правыя и при источнице воды живыя люди твоя паствил еси.

Радуйся, яко на злаце красне пребыти твоему стаду мудре наставил еси.

Радуйся, светильниче всесветлый и вселюбимый.

Радуйся, паче звезд яснейший и вожделеннейший.

Радуйся, винограда животнаго святопрозябший грозд, вино искапающий.

Радуйся, святопомазанная главо, честный наш учителю.

Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.

Кондак 5

Боготочный источник превеликих чудес явился еси в земли нашей, достославне отче, приял бо еси, еще на земли ти жившу, власть недуги исцеляти, по смерти же наипаче прослави тя Бог многими чудотвореньми, да вси чудодействующему Тобою Богу вопием: Аллилуиа.

 

иннокентий иркутский

Икос 5

Видевше жителие Иркутстии святую церковь, в нейже почиваше нетленное и цельбоносное тело твое, угодниче Божий, яко вторую купину в пламени сущу, силою же твоих молитв невредно сохраненную, прославиша Бога; темже и мы, видяще оную доныне целу, благолепну и яве поведающу знамения и чудеса твоя, воспеваем тебе сице:

Радуйся, всю страну Сибирскую удививый чудесы, имиже обитель твоя освятися.

Радуйся, оруженосец духовный, имже всяка злая страсть и болезнь от верных прогонится.

Радуйся, яко излиянием чудес от Бога обогатился еси.

Радуйся, яко неоскудный источник исцелений явился еси.

Радуйся, яко стаду твоему помощь и заступление даваеши.

Радуйся, яко чудес сиянии паству твою просвещаеши.

Радуйся, невредимо от огня сохранивый церковь, в нейже, жив сый, воздевал еси о спасении людий преподобныя руце свои.

Радуйся, явственно тем свидетельствовавый, яко свято бысть почивавшее в ней нетленное тело твое.

Радуйся, всем безпомощным приятное попечение.

Радуйся, коеяждо немощи скорый и безмездный врачу.

Радуйся, яко и всяк благопотребен дар от Господа просящим подаваеши.

Радуйся, яко прославляяй тя чудесы Бог тобою всех к Себе призывает.

Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.

Канон

В состав канона входит 1,3,4, 5, 6, 7, 8 и 9 песнь, седален, кондак, глас 4, икос, светилен. Это тексты с прославлением святого и молитвенными обращениями к небожителю.

Глас 8

Песнь 1

Ирмос: Истрясшему в мори мучительство фараоне и Израиля сушею наставльшему, поим Христу: яко прославися во веки.

Припев: Святителю отче Иннокентие, моли Бога о нас.

Иерарше непорочне, призри с Небесе, и виждь, и посети осенением твоим виноград сей, егоже насади десница твоя во стране языков, да прославим благоговейно чудеса твоя, аще и не возможно есть исчислити я.

На пути иногда вразумляше Валаама ослица, да не идет проклинати Израиля, егоже и благослови пришедый от Месопотамии; сице утомленными коньми вразумлен бяше преогорченный путник, да воздаст святителю Иннокентию славу, еюже обещася.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Ног болезнию и разслаблением всех членов недугующему, явился еси скорый целитель, отче наш Иннокентие, не презри убо и ныне с верою притекающих к живоносным и присноцелебным мощам твоим.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Отцу Собезначальнаго Сына плотию родила еси, Пренепорочная Дево, Егоже моли со святителем, да сотворит ны сыны Своего Царствия и наследники обетования вечнаго.

святой иннокентий иркутский

Песнь 3

Ирмос: Утверди наш ум и сердца, Небеса словом утверждей, во еже пети и славити Тя во спасение душ наших.

Припев: Святителю отче Иннокентие, моли Бога о нас.

Купину вторую показал еси, словесный пастырю, егда молитвами твоими сохранил еси среди пламене невредиму святую церковь, в нейже почиваше не у прославленное на земли, но с небеси обилием чудотворений явственно свидетельствованное, свято быти нетленное тело твое.

Единой вере доступен явился еси, непорочне: темже с пременением естества уставов, мраз и иней сокрыша чистоту твою от очес нечистых, дерзнувших в неверии видети тя, имже не дал еси узрети славы твоея, поучавая ны чистым сердцем тебе славити.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

На помощь скоро притекл еси к старцу, очима тяжко видящему, и, прикоснувся болезненной главе его, явил еси на нем дела Божия; просвети убо и наша душевная очи молитвами твоими, священноначальниче.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Твердое и непреложное упование вемы Тя, Богородице, егоже держимся и, уповая, молимся: сохрани град сей и вся грады и страны Христианския от всех бед, находящих человеком согрешающим, но абие молитвами твоими приемлющим согрешений оставление.

Седален

Таков нам подобаше архиерей, преподобен, незлобив, кроток, отлучен от грешник, иже пред вечным Архиереем, Иисус Христом, молится выну о спасении стада своего: много бо может молитва праведнаго, поспешествуема во благое.

Песнь 4

Ирмос: Услышах, Господи, смотрения Твоего таинство, разумех дела Твоя, и прославих Твое Божество.

Припев: Святителю отче Иннокентие, моли Бога о нас.

Иисус в доме Петровом прикоснуся руце тещи его, огнем жегомой, и абие остави ю огнь; сия же знамения последовaшa тебе, верующему чудотворцу, укротил бо еси огневицу единым прикосновением боку лежащаго на одре смерти, но призвавшаго тя во уповании жизни.

Исцелевахуся иногда верующии от нанесения главотяжей и убрусцев Павловых; не просты силы творяше Бог и твоима рукама, новый апостоле, персть бо от твоея священныя раки и елей от лампады отверзают слепотствующей очи и даруют исцеление.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Молитва веры спасе люте болящаго, иже и исповеда, яко врачеве не воскресят, упование же на тя, благосердый отче, николиже посрамляет с верою призывающих тя во благовременную помощь.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Отроковица неискусомужная раждает Провиденнаго Духом от Аввакума, и к Рожденному молится о душах наших, мудре пасомых пастырем, и по исходе своем выну с нами в неистлении святаго телесе своего пребывающим.

иннокентий иркутский

Песнь 5

Ирмос: От нощи неведения, Боговедения день во свете лица Твоего, Христе, да возсияет, ко утру хваление Твое в сердцах наших.

Припев: Святителю отче Иннокентие, моли Бога о нас.

Любовию погрузився во струях упования на угодника Божия, покрытый от главы до ног струпами и в плоти своей не обретающий исцеления, и абие очистися от нечистоты болезненной, якоже Нееман от проказы погружением во Иордане, по глаголу Елиссееву.

Ищущим тебе обретаешися готовый помощник, святителю Иннокентие, и скоро подаеши недугов исцеление, якоже иногда жене, болезнующей десною рукою, явился еси в сонном видении и сотворил еси ю здраву за единое призвание святаго твоего имене.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Твердое благодати познание утверждая в верующих, научил еси нас ведети тя яко наставника милостиваго, благоутробия сокровище, правоверия учителя, архиереев похвалу, безпомощных заступника, присно молящагося о спасении чад твоих, с верою к тебе притекающих.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Вереи адовы сломишася, и заклепи вечнии сокрушишася Рождшимся от Тебе, Пречистая Мати. Темже молим Тя: избави ны от вечныя смерти ходатайством Твоим и всели ны во свете Сына Твоего, свет искупления мирови возсиявшаго.

Песнь 6

Ирмос: Ризу мне подаждь светлу, одеяйся светом, яко ризою, Многомилостиве Христе Боже наш.

Припев: Святителю отче Иннокентие, моли Бога о нас.

Елицы притекаху к тебе, помощниче теплый, не отхождаху посрамлении: немощнии исцелевахуся, в болезни деторождения сущия от многоцелебной благостыни твоея приимаху скорое недуга разрешение, слепии прозираху; посети убо и нас, щедрый отче, твоею помощию.

Не буди неверен, но верен, рекл еси, отче, вторицею явивыйся от преломления ноги люте страждущему, и, ударив жезлом в место, идеже стоясте нозе твои, язвою на древе уврачевал еси душевную язву омраченнаго неверием, абие бо исповеда быти тебе благодатнаго врача, воздвигшаго его от одра болезненнаго.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Непорочныма твоима рукама преподал еси, архиерею Божий, безсмертную пищу страждущей, о чудо! на Небеси приобщаяся истее Невечерняго Света, вящшее седмидесяти лет по твоем успении, и на земли являешися священнодействитель Божественных Таин, уверяя паству твою в неразлучном пребывании выну с притекающими к твоей помощи.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Истины учителю, настави ны во истинней вере, моля о спасении нашем с Пречистою Девою Богородицею Рожденнаго от Нея на спасение всего мира.

Кондак, глас 4

Непорочности соименнаго пастыря, проповедника веры в языцех Монгольских, славу и украшение Иркутския паствы, любовию восхвалим, вси вернии: той бо есть хранитель страны Сибирския и молитвенник о душах наших.

иннокентий иркутский

Икос

Ангельским житием возвысился еси, отче, до лицезрения красоты не созданной, еюже наслаждаяся ныне на Небеси, молишися о спасении нашем, нас же на земли научаеши взывати тебе таковая:

Радуйся, крине, в благорастворенном юге процветший.

Радуйся, первенче духовнаго сыноположения, от Малыя России Богу посвященный.

Радуйся, славо и величание града Киева.

Радуйся, в земном училищи Небесныя мудрости наставниче.

Радуйся, мудрый исполнителю велений земных.

Радуйся, мужественный подвижниче Царя Небеснаго.

Радуйся, проповедниче веры в языцех Монгольских.

Радуйся, началоположителю добраго священноначалия во странах Сибирских.

Радуйся, украшение Иркутския паствы.

Радуйся, благоухание пустыни.

Радуйся, общаго воскресения в нетлении твоем уверителю.

Радуйся, неизчерпаемых чудес источниче.

Радуйся, хранителю страны, тобою избранныя.

Радуйся, Иннокентие, молитвенниче о душах наших.

Песнь 7

Ирмос: В начале землю основавый и Небеса словом утвердивый, благословен еси во веки, Господи Боже отец наших.

Припев: Святителю отче Иннокентие, моли Бога о нас.

Крепость и исцеление приимаху от тебе, отче, немощствующии плотию; скорбнии же духом и удрученнии печальми житейскими обретаху душевное утешение в умиленном призывании святаго и прославленнаго имене твоего, прославляющаго дивнаго во святых Своих Бога Израилева.

Отче, непорочности соименне, тако прославися свет твой пред человеки, яко видяще добрая дела твоя и чудотворения многая, прославляют чудодействующаго тобою, дивнаго во святых Своих Бога Израилева.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Душевныя наша болезни исцели, Боже, молитвами прославленнаго от тебе угодника, ускоряющего на помощь умиленною душею, требующим действеннаго его пред Тобою, Троице Святая, заступления.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Ум наш плени в послушание веры, дух и душу всесовершенны соблюди и тело в пришествие Господа нашего Иисуса Христа непорочно сохрани молитвами Твоими, Богородительнице.

иннокентий иркутский

Песнь 8

Ирмос: Безначальнаго Царя Славы, Егоже трепещут Небесныя Силы, пойте, священницы, людие, превозносите во вся веки.

Припев: Святителю отче Иннокентие, моли Бога о нас.

Широкий путь, вводяй в пагубу, презрел еси, преподобне, и тесными враты вшел еси в Небесное Царствие. Отонудуже призирая выну на призывающих тя с верою, укрепи убо и нас понести благое и легкое иго Креста, да внидем в покой Бога Благословеннаго.

Ангелоподобным житием на земли обрел еси благодать исцелений и явился еси воистину Ангел Хранитель паствы твоея, бодрственно утверждая ю в вере многоразличными твоими чудотворениями и соблюдая в чистом исповедании отцев Бога Благословеннаго.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Христово благоухание явился еси, отче, в спасаемых тобою от недугов душевных же и телесных; темже обитатели града, тобою избраннаго, прославляя святую память твою, благословляют прославившаго тя, отцев Бога Благословеннаго.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Несть наша брань к плоти и крови, но к началом, и ко властем, и к миродержителем тьмы века сего, к духовом злобы поднебесным; над ними же покажи ны, Владычице, победители, яко да по образу непорочнаго Пастыря возможем вся стрелы лукаваго разжженныя угасити.

Песнь 9

Ирмос: Проявленное на горе законоположнику во огни и купине Рождество Приснодевы в наше верных спасение, песньми немолчными величаем.

Припев: Святителю отче Иннокентие, моли Бога о нас.

Апостол языков был еси, отче, якоже и Павел, темже ныне восхищен еси на высоту Божественнаго лицезрения, идеже молишися, да Бог возрастит, еже ты, мудрый делателю, насадил и напоил еси.

Шлем спасения восприим и мечем духовным препоясався, изшел еси на дело твое, пастырю дивный, и соградил еси оплот благочестия во мраце язычества. Моли убо Преблагаго Бога, да укрепит, еже содела в нас рукою твоею.

Слава Отцу, и Сыну, и Святому Духу.

Именем и житием непорочне, приими хвалебныя песни, любовию к тебе возносимыя, осеняя молитвами твоими паству, осиянную лучами доброт твоих, и ускоряя на помощь благодатным заступлением твоим во время благопотребно.

И ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Богородичен: Херувимов Честнейшая и Славнейшая без сравнения Серафимов, не презри моления раб Твоих, но покрый нас честным Твоим покровом: спаси люди, благоговейно чтущия память непорочнаго пастыря и молитвенника о граде сем, дивнаго Иннокентия.

иннокентий иркутский

Светилен

Слава Тебе, Богу, показавшему нам свет спасения в житии и слове Твоего угодника; слава Тебе, Благодателю, возсиявшему просвещение истины в поборнике благочестия и истины; слава Тебе, дивному Щедротодавцу, удивившему милости Своя на ходившем во свете Лица Твоего святителе и чудотворце Иннокентии.

Акафист второй

Второй акафист состоит из 13 кондаков и 12 икосов. В текстах прославляется святой Иннокентий и его подвиги во имя веры и Христа.

Кондак 1

Возбранный в бедах и скорбех, заступниче, благоутробия неистощимое сокровище, святителю отче Иннокентие! Великаго тя пред Господом ходатая, и чудес множеством свидетельствованна помощника имущии, к тебе во обстоянии от всяких нужд и зол с верою и любовию притекаем, и тако ти во уповании зовем:
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Икос 1

Ангелом уподобился еси непорочным твоим на земли житием, соименный невинности [1], святителю отче Иннокентие, и сего ради ангелов сопричастия сподобился еси на небеси, в немолчном их славословии Господа Славы. Вонми убо и от наших благодарных устен приносимое тебе приветствии сими хваление:
Радуйся, непорочностию сердца, Непорочнаго, Исаием пронареченнаго, Агнца в себе образ явивый.
Радуйся, невинности, во всем житии твоем сохранением, греха непричастному, ангелов житию подражатель бывый.
Радуйся, Архиерея, выше небес бывшаго, достойный в преподобии и незлобии наместниче.
Радуйся, Церкви, невесты Христовы непорочныя, драгое украшение.
Радуйся, святости жития и непорочности нравов, соименный невинности, учителю.
Радуйся, чистоты и целомудрия ревностный, в твоих чадех духовных, хранителю.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 2

Видя Господь Бог благопотребен тя быти сосуд ко приятию многоразличных даров благодати, со обилием от щедрот Своих, излия в твое сердце духа премудрости и разума, во еже просвещати языки, во тьме и сени смертней седящия; духа совета и крепости, во еже превозмогати над враги спасения, видимыми и невидимыми; духа ведения и благочестия, во еже Христово стадо пасти учением и житием. Мы же, тя на спасение людей тако приуготованна уразумевше, со умилением Подателю всех благ Богу зовем: Аллилуия.

святой иннокентий иркутский

Икос 2

Разум благопотребен к деланию приятых тобою от Бога талантов стяжати хотяй, еще юн сый, водворился еси в вертограде духовныя мудрости преславнаго града Киева; совершен же в житии хотяй, по заповеди Христа Спасителя, быти, сожительство восприял еси в лике иноков Свято-Печерския Лавры, оболчен во вся оружия Божия; идеже преобразуяся от славы в славу якоже от Господня Духа, достигл еси в мужа совершенна, в меру возраста исполнения Христова. Мы же, твое звание и избрание на служение языком отдаленным разсмотряюще, со удивлением зовем ти:
Радуйся, сада божественнаго розго винограда, плодами Духа, в Малой России, приумноженная, да их обилием обширныя страны Сибири насладиши.
Радуйся, сладкоуханный крине Господень, во благорастворенном юге неувядаемою невинностию процветший, да тою страны севера среди снегов и мраза облагоухаеши и украсиши.
Радуйся, в земном училище небесной мудрости, от Самаго, Христом обетованнаго Наставника навыкший, да ею языки, Бога неведущия, на путь истины и спасения наставиши.
Радуйся, примером жития святых чудотворцев Печерских на высоту добродетелей поставленный, да на сей, яко на свещнице светильник, мглу неподобнаго жития во изгнании сущих разгониши.
Радуйся, верный учениче Спаса нашего, неотступный стопам Его последователю, во апостола языков предъизбранный.
Радуйся, чадо послушливое матери Церкви Православныя, во отца и первосвятителя иркутския паствы пронареченный.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 3

Силою свыше тя облеченна уразумевше Благоверный Царь и святый Собор, избраша тя во апостольское служение, проповедати Евангелие Царства Христова в земле языков чуждых, неведущих пети во Святей Троице единому Богу: Аллилуия.

Икос 3

Имея ревность апостольскую о спасении душъ человеческих, подвиглся еси красными ногами твоими на вся труды и беды путнаго шествия в дальния страны царства хинов; к егоже пределом, чрез горы же и реки, дебри и пустыни, мало не летнему совершившуся кругу, достиг, в Селенгинске препокоение обрел еси; идеже тя, от трудов странствия апостольскаго, малое стадо присных ти по вере приветствии сретиша сими:
Радуйся, новый апостоле языков, со Евангелием Христовым, на просвещение языков, во стране и сени смертней седящих, необозримыя страны претекший.
Радуйся, в шествиих путных, якоже и Павел, языков апостол, беды в реках, беды в пустыни, беды от язык, беды от лжебратии, вся Христа ради и Евангелия бодре сретивый.
Радуйся, лучезарное Церкви Христовы светило, не от восток, но на просвещение, неозареннаго светом Христовым, востока возшедшее.
Радуйся, божественнаго огня многовместимое носило, теплоту любве Христовы во страны стужи и мраза в себе принесшее.
Радуйся, духом ревности апостольския движимый, препокоение всячески отринув, на труды апостольския, к языком монгольским поспешивый.
Радуйся, во изгнании страждущим и тяжкими работами обремененным покой душам во благом иге Христовом указавый.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

иннокентий иркутский

Кондак 4

Бурю зависти древний человеческих душъ прельститель воздвиже в мирных к нам издревле сердцах хинов сопротив тебя, во страну их грядущаго, благовестника мира Христова; и возстави на тя, якоже древле на Павла, языков апостола, лжебратию, во еже в пределы хинов твое возбранити вхождение, да не навыкнут хинове, якоже и православнии, изведшему ны из тьмы во свет Свой чудный Христу Богу пети: Аллилуия.

Икос 4

Услышав ухищренныя хинов глаголы, яко не подобает ти, иерарху великому Господа, быти прияту в их царство, да не посрамится тобою великий их, бесов служитель, Хутухта, обратился еси паки со Евангелием ко языком своего царства монгольским, еже видяще, глаголами живота тобою дотоле насыщаемии, с велиею радостию тя, яко своего апостола, приявше, возопиша ти таковая:
Радуйся, хинами, якоже и Христос древле гадарянцами, по коварству единаго и тогожде спасения врага в их царство не приятый, ко приятию же самими ангелы в небесное Царство достойный.
Радуйся, не роду чуждому хинов, но своего царства языком монгольским, по премудрому строению свыше, во апостола уготованный.
Радуйся, яко возбранением тебе благовестия в пределах языков чуждых, велие благо языком роднаго нам царства устроися.
Радуйся, яко проповедию Евангелия, тобою к языком монгольским принесенною, злоухищрение [врага] душ человеческих жестоко посрамися.
Радуйся, яко твоего ради среди нас вселения, неведущии Бога в познание истины приведутся, противляющиися же истине обличатся.
Радуйся, яко на образ святаго жития твоего взирающе, грешнии покаются, беззаконнии же уцеломудрятся.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 5

Боготочный премудрости источник от обилия присущей ти благодати проторжеся в пустыни монгольски, егда неразумнии хинове, хитросплетенными своими оплоты заградиша токи ея в пределы их омраченнаго царства: ревностию бо апостольскою движимь и во служении пастырском труждаяся, ово просвещал еси светом Евангелия Христова неверующия языки могольски, ово утверждал еси верующия в послушании Православныя Церкве уставам; и тако научал еси и неверные и верные вкупе воспевати Единому всех человеков Спасителю Богу: Аллилуия.

иннокентий иркутский

Икос 5

Видевше поставленнии в пределах языков ангели, царства же Хинскаго и языка Монгольскаго, обличенна тя силою свыше, стояша противу друг-друга, якоже древле ангели царства Персскаго и языка иудейскаго, да тя испросят у Вышняго на просвещение: ов убо царства Хинскаго, ов же языка Монгольскаго. И молитвами сего дарова тя Вышний в первосвятителя Иркутския Церкве и учителя языков восточнаго царства Сибири; еже мы ныне, чада твои духовнии, радостно воспоминающе, сице зовем ти:
Радуйся, первоангеле Иркутския Церкве, благовестием Христова Евангелия, последние Русскаго царства пределы огласивый.
Радуйся, святое начало святителей Иркутския паствы, прочим, ово скончанием зде живота, ово на другия паствы преведением, пременяемым, единый ея несменный блюстителю.
Радуйся, отче, святых отецъ в насаждении древняго благочестия и искоренении душевреднаго нечестия подражателю.
Радуйся, в насажденном тобою вертограде пастырскому служению уготовляемых трудолюбивый учителю.
Радуйся, пастырю добрый, изнемогшее подъявый, болящее уврачевавый, сокрушенное обязавый, заблудшее обративый, погибшее взыскавый, готовый и душу твою положити за овцы твоя.
Радуйся, неусыпный страже, вверенныя ти души, Кровию Христовою искупленныя, бденным молением и путным, человеческия силы превосходящим обхождением, добре я сохранивый.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 6

Богопроповедников Христовых апостолов труды на ся подем, оных наследовал еси не точию подвиги и лишения, но и скорби и озлобления: ово прекословием и враждованием препинаем, ово коварством и клеветами озлобляем; но вся, ради Христа и Евангелия, доблественно понесл еси, и вся ны, не точию благодушствующия, но и скорбящия, научил еси пети Богу: Аллилуия.

Икос 6

Возсияла есть паче солнца, во огни искушений и скорбей очищенная, душа твоя, доблественный подвижниче Христов: аще бо в немощех и болезнех претруждено бяше тело твое, но духом присно сый бодр, всегда побеждал еси враги Христовы Церкви. Сего ради и мы, тобою в скорбех утешаеми, победная ти сице вопием:
Радуйся, воине Христов, во всеоружии Божии противу начал и властей и миродержителей тьмы века сего, духов злобы поднебесных, твердыми стопами ставый.
Радуйся, истиною аки поясом по чреслех препоясанный, злочестивыя языков шатания стягнувый.
Радуйся, правдою аки в броня оболченный, вся суетная наветник клеветы недейственны сотворивый.
Радуйся, нозе во благовествование мира обувенны имевый, главу, тя уязвлявшаго в пяту, древняго змия поправый.
Радуйся, верою аки щитом покровенный, вся разжженныя лукаваго стрелы угасивый.
Радуйся, шлем спасения и мечь духовный, иже есть глагол Божий, восприявый, и вся враги три — плоть, мира и диавола, аки воевода возбранный, победительно низложивый.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 7

Хотяй милосердый Господь не точию пастве Иркутстей, но и всякому ближнему же и дальнему тя даровати в скорбех утешителя, в бедах скораго помощника и от болезней целителя, ускори тя разрешити, не у совершившимся пяти летом твоего служения, от уз сея бренныя плоти, да свободен быв от нея, по всем градом и весем чудесы и исцеленьми Бога прославиши и вся Ему воздвигнеши пети: Аллилуия.

иннокентий иркутский

Икос 7

к новому и нестареющемуся на небесех жительству уготовляя твой восход, писанием со одра болезни всесмиренно просил еси вся иереи града Иркутска со христианы православными, да воспоют во храмех Богородице параклисис; чада же твоя духовная, скорбя о твоем от них разлучении, притекше ко одру твоему, тебе сице со слезами и во уповании воззваша:
Радуйся, ратоборче Христов неутомимый, подвигом добрым противу врагов Церкве Христовы подвизавыйся.
Радуйся, быстротекущий орле, течение твое к превыспренним селениям, быстротою, вся упреждающею, скончавый.
Радуйся, воине Царя Небеснаго, вся обеты Христу Царю и Богу нашему, от крещения до положения живота твоего, верно соблюдый.
Радуйся, яко прочее уже венец правды в руках ангелов, присных твоего подвига свидетелей, тебе соблюдается.
Радуйся, воззываемый к горнему иерусалиму во обители Отца Небеснаго, ко упокоению, не оставляй посещати наш град и обитель сию и по вселении твоем в горния обители.
Радуйся, теплый о нас присно у престола Божия молитвенниче, не оскудевай о нас и тамо, у самаго престола Царя Небеснаго ходатайствовати.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 8

Странное всем чудо показася, [егда] древянная церковь, в нейже ты, святче Божий, приносил еси о людех твоих безкровную жертву, и под еяже олтарем почивал еси от трудов сего временнаго жития, среди бо всея обители запаления, яко древняя купина, огнем опаляема, не сгараше. Чтущии же память твою, яве уразумевше, яко твоих ради, хранимых под спудом ея святых мощей, совершается сие чудо, со страхом и радостию, хранящему ю Богу, множицею взываху: Аллилуия.

Икос 8

Вси людие, притекшии во обитель твою и церковь, в нейже почиваху мощи твоя, огнем опаляему видяще, приступивше ко архипастырю, ту бывшему, тепле его моляху, да изнесут из нея раку святых мощей твоих; он же, духом веры исполнь, не точию мощей огню не прикосновением, но ради мощей и всея церкви сохранением всех ободряше. Людие же, сбытие словес архипастыря абие узревше, благодарными ти гласы, чудотворче, воззваша:
Радуйся, светильниче Церкве неугасимый, из-под спуда, чудесы, паче блистания огненнаго, возсиявый.
Радуйся, несгаранием, огнем опаляемаго хранилища мощей твоих, о нетлении их преславно провозвестивый.
Радуйся, таковым среди нас знамением о твоем, и по отшествии в премирныя селения, с нами сопребывании, удостоверивый.
Радуйся, единыя токмо церкви, в нейже почиваху мощи твоя, от запаления огненнаго сохранением, единаго тя нам, паче всех, от бед заступника, открывый.
Радуйся, и града нашего, среди бываемых в нем запалений огненных, многажды удоборазумеваемый хранителю.
Радуйся, наипаче о избавлении нас от огня геенскаго присный наш пред Господем ходатаю.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

 

иннокентий иркутский

Кондак 9

Вся лики ангелов даша славу, честь и благодарение Седящему на Престоле, Живущему во веки веков Богу и Агнцу, егда, убеленная светлостию непорочности, душа твоя, соименный невинности, святителю Христов Иннокентие, вознесена бысть ангелами на небо, в сожительство ангелов. Мы же, прославления на земле святых мощей твоих о твоей на небесех славе уразумевше, с веселием прославльшему тя Богу присно взываем песнь: Аллилуия.

Икос 9

Ветиям любомудрым на сердце не взыде, яже ти, Христов угодниче, преблагий и прещедрый Господь уготова во обителех небесных. Мы же, празднующе твое на небеси предивное прославление, сице тя на земли ублажающе, зовем:
Радуйся, многую на небесех, ради многообразнаго твоего на земле служения, мзду восприемый.
Радуйся, невинности соименный девственниче, без порока пред престолом Божиим представый, и сего ради в первенцы Богу и Агнцу вписанный.
Радуйся, страдальче, от скорби велия возшедый на небо, и тамо в ризах белых, со увенчанными старцы, пред престолом спасение и славу поющий.
Радуйся, апостоле языков, престолом апоcтольским, со двеманадесятию и седмидесятию апостолами на небеси почтенный.
Радуйся, пастырю научивый и сотворивый, и сего ради велиим во Царствии небеснем от Самаго Пастыреначальника Христа нареченный.
Радуйся, воеводо возбранный, врагом спасения победительный, соседения Победителю ада и смерти на престоле Его удостоенный.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 10

Спасения посреде земли соделавый, Человеколюбец Господь посети и сию страну далекую, изгнанных сущу население, Своею милостию и щедротами: в раке бо мощей твоих, великий угодниче Христов, открыл есть нам источник неоскудный утешения; еже, яко знамение известное твоего теплаго о нас на небеси ходатайства приимши, вся страна Сибирская, единеми устами и сердцем поет Богу: Аллилуия.

икона иннокентий иркутский

Икос 10

Стена еси необоримая, заступниче наш, граду сему и стране сей от нахождений всяких зол и скорбей: явлением бо непрестанных чудес твоих уверихомся, яко велие стяжал еси дерзновение у Господа. Сего ради, верою утверждаеми о твоем о нас заступлении, сице зовем ти:
Радуйся, ангеле страны Сибирския, выну видяй на небеси лице Отца небеснаго, и наш богодарованный хранителю и заступниче, ходатаю и помощниче.
Радуйся, яко ангел, во вся веси и грады от Бога посылаемый в служение за хотящих наследовати спасение, и всем страждущим и во озлоблении сущим неоскудное сый утешение.
Радуйся, благодатию богатый, отче наш, драгоценное нам, чадам твоим, в раке мощей твоих наследие, по скончании твоем, оставивый.
Радуйся, благопопечительный дому владыка, в доме твоем, егоже яве сам во обители Вознесенстей указал еси, всех притекающих к тебе сретаяй с любовию.
Радуйся, и на всяком месте, на мори и на суши, в горах же и дебрях, тя с верою призывающим, яко скорый помощник являяйся.
Радуйся, и не ищущим тя, и неведущим, в сониях и видениях, яко добрый наставник, врачь же и покровитель многажды познаваемый.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 11

Пение всякое не довлеет от нас к прославлению чудес твоих, чудотворче предивный, имиже не точию верныя, но и неверныя преславно удивляеши; веруем же и надеемся, яко твоими молитвами и во мраце идолослужения сущии из тьмы и сени смертныя изыдут и с нами купно прославльшему тя Богу воззовут: Аллилуия.

Икос 11

Светильник не поставляется под спудом, но на свещник возлагают, да входящии видят свет его: сего ради и твоя святыя мощи, аще и чрез седьмдесят и три лета скрываемывя, рукою крепкою чудес изведе из-под спуда Господь, яко да входящии во обитель твою, от сего чуднаго света, не токмо верою просвещаются, но и молитвами твоими согреваются, и исцеленьми от тебе оживляются; и тако сими молитвенно тебе воззовут:
Радуйся, наставниче премудрый, мысли благи и хотения свята на сердце полагаяй.
Радуйся, вождю благонадежный, от стропотнаго пути греха на путь спасения направляяй.
Радуйся, дерзновенный у Господа предстателю о спасении душъ наших ходатайствуяй.
Радуйся, скорый о Бозе помощниче, от нахождения зол и скорбей сохраняяй.
Радуйся, врачу сострадательный, от болезней душевных же и телесных всецело свобождаяй.
Радуйся, оставленных врачами и к твоей помощи с верою притекающих от одра смерти скоро воздвигаяй.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 12

Благодатию Божиею исполнен тя сосуд познавше не точию близ сущии, но и во странах дальних обитающии, с верою притекают к цельбоносней раце мощей твоих; ты же, святителю Христов, внемля их молениям, не оскудевай напутствовати всех дарами исцелений и чудес твоих, да от восток солнца до запад вси воспоют чудодействующему тобою Богу: Аллилуия.

иннокентий иркутский

Икос 12

Поюще чудеса твоя, имиже по преставлении, паче же по обретении святых мощей твоих, Бога прославил еси, благодарно тебе сице зовем:
Радуйся, жилами разслабленныя и недугами одержимыя со одра болезни возставивый.
Радуйся, сокрушением ног и рук болезненно страждущия, аки николиже страдавшия устроивый.
Радуйся, струпами, аки проказою, покрытыя и ранами неисцельными уязвленныя, целы и здравы соделавый.
Радуйся, зрение слепым возвративый и изумленныя на здравый смысл наставивый.
Радуйся, во отчаянии живота от долгаго страдания сущия и к смерти уже уготовляемыя к жизни паки возвративый.
Радуйся, ни единей же болезни ко исцелению тебе быти неудобней, чудес множеством засвидетельствовавый.
Радуйся, Иннокентие, великий в скорбех помощниче.

Кондак 13

О, великий Христов угодниче, милостивый нашъ наставниче, благоутробия сокровище, правоверия учителю, архиереев похвало, безпомощных заступниче, отче наш иерарше Иннокентие! Моли Христа Бога, да не разлучит нас от тебе, к тебе с верою притекающия, наш Праведный Судия, егда со ангелы Своими во славе приидет, и, яко Пастырь, разлучити имать Своя овцы от козлищь на Страшном Своем суде, но да с тобою купно, яко отцем нашим, сподобимся Ему пети во веки веков: Аллилуия.
Сей Кондак глаголи трижды. И паки чтется 1-й икос: Ангелом уподобился еси… и Кондак 1-й: Возбранный в бедах и скорбех, заступниче .

Поделиться
Отправить
Класснуть
Вотсапнуть
Запинить
Помогла статья? Оцените её
(Пока оценок нет)
Загрузка...
Добавить комментарий