Икона Божией Матери Достойно есть и ее значение, в чем помогает и тексты молитв

«Достойно есть» или «Милующая» икона — святейший образ, перед которым верующие молятся и просят Пренепорочную Деву заступиться за них перед Всевышним, даровать прощение грешникам. Перед этой святыней молился сам небожитель Гавриил. Он специально сошел с Небес на землю, чтобы даровать людям священную песнь, которой нужно восхвалять Пренепорочную Богородицу.

Поиск молитв на все случаи жизни

История происхождения

Достойно есть — это первые два слова архангельской песни, которой принято величать Пренепорочную Деву Марию. У этой молитвы есть своя история, о которой знает каждый верующий. Произносится песнь перед святейшим образом Божией Матери, который называется «Милующая» икона. Еще эту святыню называют первыми двумя словами ангельской песни «Достойно есть».

По преданию, в IX веке Пренепорочную Деву восхваляли песнопением, авторство которого принадлежало византийскому поэту Козьме Маюмскому. Молитву в честь Богородицы он составил еще в VIII веке. Начиналась песнь во славу Божьей Матери словами «Честнейшую Херувим…».

В конце Х века произошло памятное событие в жизни христианского сообщества. Вблизи Афонского Карейского монастыря (Греция) стояла келья, в которой жил старец со своим послушником. Вечером старый монах отправился в храм на всенощную службу. Послушник остался в келье один и принялся читать молитвенное правило. Когда наступила ночь, монах услышал, что кто-то стучится в дверь. Послушник отворил ее и увидел на пороге незнакомца. Незнакомый монах попросил разрешения войти в келью, чтобы помолиться во время всенощной службы. Молодой послушник не стал возражать, и вместе два монаха принялись петь молитвенные песнопения.

Молитвы, как было принято, читали по порядку. Все было хорошо, пока послушник, встав перед образом Богородицы под названием «Милующая» не произнес слова «Честнейшую Херувим…». Вдруг гость остановил монаха и сказал, что там, откуда он пришел, Божью Матерь величают иначе. Свою молитвенную песнь в честь Богородицы он начал со слов «Достойно есть…». После своего куплета-восхваления Пренепорочной Девы гость произнес текст Козьмы Маюмского, который начинался со слов «Честнейшую Херувим…».

достойно есть икона

Незнакомец посоветовал монаху всегда начинать похвалу Божьей Матери со слов «Достойно есть…». Молодой послушник побоялся, что не запомнит святейший текст, поэтому попросил гостя записать слова молитвы. Незнакомец согласился. Правда, в келье не нашлось ни чернил, ни бумаги. Тогда гость решил написать свою песнь на камне.

Священный текст монах писал собственным пальцем, под которым камень вдруг стал мягким как воск. Слова углубились в каменную доску. Написанную песнь незнакомец попросил выучить всех верующих и каждый раз произносить во время богослужения перед образом «Милующая». Послушник спросил гостя, как его зовут. Незнакомец ответил, что он Гавриил, а потом внезапно исчез.

Монах понял, что в его келью во время всенощной службы явился сам архангел Гавриил. О своем ночном госте послушник рассказал вернувшемуся из храма старцу. Тот прочитал текст песни, оставленный на камне незнакомцем, и понял, что в келью действительно приходил архангел Гавриил, чтобы рассказать верующим, как нужно правильно величать Богородицу.

Вскоре новость о посещении небожителем простого монаха распространилась по Афону. О новой песне архангела Гавриила стало известно в самом Константинополе. Глава Константинопольской церкви приказал доставить доказательство в храм. Афонские монахи так и сделали. Они доставили в Константинополь каменную плиту из кельи монаха, на которой была написана воском песнь «Достойно есть…».

Увидев это доказательство, у них не возникло сомнения в подлинности реликвии. С тех пор богослужение в честь Пренепорочной Девы начинается со слов «Достойно есть…». Эту архангельскую песнь, дарованную самим Гавриилом, стали прибавлять к молитвенному песнопению по приказу Константинопольского патриарха Николая II Хрисоверга. Правило действительно и в наше время.

Ангельская песнь произносится перед святейшим образом Богоматери, который называется «Милующая». В настоящее время эту святыню еще и называют первыми словами архангельского песнопения «Достойно есть…». Сам образ, перед которым Архангел Гавриил воспел Божью Матерь, перенесен был в Карейский собор (Греция). Каменная плита с написанным песнопением была доставлена в Константинополь.

достойно есть икона

Описание и значение в православии

Самым величественным образом в христианстве считается икона под названием «Милующая». Праздник в честь этой святыни отмечается каждый год, 24 июня. Другое название образа — «Достойно есть». На этой святыне изображена Богородица с младенцем Иисусом на руках.

Перед этой иконой верующие просят Пренепорочную Деву ходатайствовать за них перед Всевышним. Христиане верят, что Пресвятая Мария может проявить милость и попросить Бога не карать грешников строго, а даровать им прощение их прегрешений.

Подлинник с изображением Богородицы находится в Успенском храме в Карее (Греция). В этом городе живет администрация Афонского монашеского государства. Именно перед этим святейшим образом молился архангел Гавриил и поведал верующим слова, которыми нужно восхвалять Богородицу. Произошло это почти 1 000 лет назад, но наставления небожителя христиане помнят и по сей день.

Сама икона была написана в скиту апостола Андрея Первозванного. Период написания святейшего образа — Х век. Согласно правилам иконографии, на иконе нарисовано поясное изображение Пренепорочной Девы. Правой рукой Богородица поддерживает младенца Иисуса Христа. Прильнувший к Матери Спаситель в правой своей ручке держит свиток, символизирующий его христианское учение. Вверху над Богородицей находятся ангелы. Само изображение пропитано нежностью, любовью и смирением. Сам лик Пренепорочной Девы является свидетельством ее непорочности и чистоты духовных помыслов.

Эту святыню верующие почитают и считают чудотворной. Ведь перед образом молился сам небожитель Гавриил, специально сошедший с Небес на землю, чтобы даровать людям слова молитвенного песнопения, которым следует величать Пренепорочную Деву. Святыня является прямым доказательством существования Всевышнего и его могущества. Во многих христианских храмах есть копия, то есть точный список с подлинника, хранящегося в Греции. Перед этой иконой верующие молятся, каются в прегрешениях и просят Богородицу заступиться за них перед Всевышним, даровать им прощение их грехов.

достойно есть икона

Святой образ специально писался монахом, чтобы христиане могли воочию видеть Божество, к которому они обращают свои просьбы. Еще перед этой иконой молился сам Гавриил. К тому же небожитель даровал христианам свою архангельскую песнь, которой нужно восхвалять Пренепорочную Деву. Верующие верят в чудодейственную силу святейшего образа, поэтому почитают икону, и вот уже 10 веков молятся перед ней и просят Богородицу о заступничестве.

О чем просят перед образом

Святейший образ «Милующая» или, как его принято называть, начиная с Х века, — «Достойно есть», помогает верующим во многих жизненных ситуациях. Христиане должны раскаяться перед святыней в своих грехах, искренне попросить прощения и молить Богородицу о заступничестве перед Всевышним. Верующие верят, что Пренепорочная Дева смилостивится над просящими, походатайствует за них перед Богом.

Люди, совершившие страшные грехи, могут попросить Божью Матерь о милости. Они верят, что благодаря ее заступничеству Всевышний не станет строго наказывать грешников, а дарует им милость, простит и успокоит их грешные души.

В христианстве не существует специальных образов, перед которыми следует молиться и просить прощения за какие-то определенные грехи. Правда, святейшая икона «Милующая» помогает в семейных делах. Перед святым образом можно попросить Богородицу даровать мир и спокойствие семье, сохранить брак, преумножить достаток, уберечь любовь и верность. Незамужние девушки могут попросить Пренепорочную Деву послать им достойного жениха. Вдовы и сироты молятся Божьей Матери, прося не оставить их один на один с проблемами, заступиться и защитить. Женщины, которые не могут иметь детей, просят Богородицу даровать им счастье материнства.

Перед святейшим образом Пренепорочной Девы верующие молятся, когда им тяжело на душе или болеет кто-то из близких. Матери просят Богородицу даровать здоровье и долгую счастливую жизнь их детям. Эту икону знает каждый верующий, ведь молитвы перед ней имеют чудодейственную силу.

святая икона

Молиться перед святейшим образом желательно словами из молитвослова. Святые старцы специально сочиняли тексты молитв, которые можно произносить перед Богородицей. Нельзя просить Пренепорочную Деву выполнить чьи-то просьбы, ведь Божья Матерь не исполняет пожелания грешников. Она лишь может заступиться за верующих перед Господом Богом и попросить его не наказывать их строго за прегрешения.

Каждая молитва во славу Богородицы должна начинаться с ее восхваления. Далее верующие должны искренне раскаяться в своих грехах и только потом попросить Пренепорочную Деву даровать им милость, заступиться перед Всевышним.

Молясь перед святейшим образом, можно попросить остановить эпидемию, стихийное бедствие, войну, защитить от телесного и душевного недуга. Еще Богородицу просят отвести беду, заслонить своим покрывалом от несчастий и бед, уберечь от дьявольских происков и всякого зла. Если человек тяжело болен и сам не может помолиться, вместо него это могут сделать близкие и родственники. Верующие искренне верят, что молитвы перед образом «Милующая» помогают в любых добрых начинаниях.

Свои надежды на мирную жизнь, богатый урожай, Божью благодать верующие возлагают на Богоматерь. Христиане верят, что именно благодаря заступничеству Пренепорочной Девы они получают то, что не заслужили, потому что по природе своей грешны и недостойны многих земных благ. В конце молитвы верующие прославляют Богородицу и Спасителя, пожертвовавшего жизнью ради спасения грешных душ.

Молитва, дарованная Гавриилом, поется каждый будний день в церквях после прочтения канона. Молитвенное пение можно услышать во время утреннего богослужения. Еще это священное песнопение поется на Литургии святейшего Иоанна Златоуста, сразу после Евхаристического канона. Также «Достойно есть…» можно услышать во время торжественной встречи архиерея, непосредственно перед Литургией. Верующие могут произносить слова молитвы дома, во время моления на сон грядущий или сразу после благодарения за пищу.

достойно есть икона

Где можно найти чудотворные списки

Существует несколько копий, то есть списков с оригинала, иконы «Достойно есть». Сам подлинник хранится в Успенском храме греческого центра монашества в городе Карее. Именно благодаря этому святейшему образу появилась архангельская песнь «Достойно есть…». Ее даровал верующим сам архангел Гавриил. У оригинала святейшего образа есть своя история, связанная с почитанием святыни. В давние времена, по существующей на Афоне традиции, на второй день празднования Пасхи, после окончания Литургии обязательно совершался крестный ход со святейшим образом «Милующая» вокруг города Кареи.

Однажды (в 1488) четыре монаха, жившие в монастыре Дионисия, не вышли на этот крестный ход. Они назвали ритуал незаконным и смеялись над участниками процессии. Божья кара не заставила себя долго ждать. В тот же вечер прошел сильный дождь с градом, уничтоживший всю растительность и виноградники близ монастыря, в котором жили те монахи. За эту провинность Патриарх Константинопольский Нифонт наложил на монахов строжайшую эпитимию, так как они позволили себе смеяться над святыней, перед которой молился сам Гавриил.

Еще один случай со святейшим образом произошел с монахами греческой монашеской обители близ Кутлумуша. Послушники отказались почитать икону Богоматери под названием «Милующая». В качестве наказания за пренебрежительное отношение к святым реликвиям на монастырь напали разбойники. Они ограбили монастырскую пристань и сожгли ее. Прошло какое-то время, точно такая же участь постигла сам Кутлумуш. Вскоре монахи поняли, в чем дело, искренне раскаялись и с тех пор стали почитать святыню.

Многочисленные копии иконы, перед оригиналом которой молился сам небожитель, свято почитаются в христианстве и имеются во многих храмах. Во второй половине 19 и в самом начале 20 века огромное количество икон, то есть списков святейшего образа, было написано и освящено в русских монастырях, находящихся на Афоне. Затем эти копии были присланы в Россию и установлены в церквях.

В 1858 один из списков привезли в Оренбург. Он предназначался для женского монастыря, который должны были построить. Известно, что в начале 20 века в одном из храмов Вятской губернии хранился образ «Милующая», который почитали как чудотворный.

В конце 19 столетия в Санкт-Петербурге в Галерной гавани была воздвигнута церковь с пятью куполами в честь Богоматери. Именно в этом храме долгое время находилась присланная с самого Афона в 1887 святыня «Достойно есть».

достойно есть икона

Копию «Милующей» работы афонского монаха Серафима, созданную в 1910, можно увидеть в здании Русской духовной миссии в Иерусалиме. Еще один список находится в Троицком Иерусалимском соборе. Святейший образ есть над входом в гробницу Иоакима и Анны в церкви в честь Успения Пресвятой Богородицы в самой Гефсимании. Увидеть икону можно в Троице-Сергиевой Лавре преподобного Сергия Радонежского. Еще эта святыня находится в Троицком Соборе столичного Данилова монастыря. Есть икона и в церкви пророка Ильи, что стоит во втором Обыденском переулке Москвы. Также святейший образ можно лицезреть в Казанской церкви города Рыбинска.

Еще один список имеется в храме Успения Богородицы в Чухломе. В этой церкви, согласно легенде, образ мироточит. В нижегородской Троицкой церкви в Высокове есть копия, написанная монахом из Афонского Пантелеимонового монастыря. Имеется свой образ и у Покровского собора в Самаре.

В 1999 со Святой Горы Афон в столичную церковь Святой Троицы был доставлен еще один список с «Милующей». Эта копия сделана монахами-изографами Афонского Никольского скита. В России есть немало подарков с Афона. Ведь афонские монахи писали разные иконы, например, их авторству принадлежит образ Иверской иконы для восстановленной Иверской часовни в городе Москва.

Обычно копии со святейшего образа «Достойно есть» имеют большой размер. Написаны они в академическом стиле, в традициях поздней святогорской иконописи. Изображали монахи Богородицу и Спасителя на голубом или золотом фоне.

Младенец на списках одет в белую рубашку. Одежда Пренепорочной Девы состоит из мафория (женское одеяние-покрывало) красного цвета и белого или розового платка. На голове Богородицы есть корона. У Иисуса Христа на голове — закрытый венец. Младенец в правой ручке держит свиток, а левую руку спрятал под платок Матери.

Нимб или корону Пренепорочной Девы поддерживают два ангела, парящих в облаках. Над головой Богоматери находится Господь Саваоф, а по бокам от него — Святой Дух в образе голубя, а также херувимы. Цвет одеяний ангелов, расположение надписей варьируется, то есть у каждой копии есть свои особенности.

В России также создавались списки со святейшего образа «Достойно есть». На холсте изображалась Богородица с Младенцем, правда, фон был более темным. Например, на Сызранской иконе, написанной во второй половине 19 века, цвет одеяний изображенных святых отличается от оригинала. В мастерской Фесенко в Одессе в 1893 делали хромолитографии образа и наклеивали их на доску.

святая икона

Греческие копии афонской святыни, похожие на произведения русских мастеров, иногда сопровождались авторскими подписями на лицевой стороне. Нередко монахи, написавшие список, делали надписи на обороте святейшего образа.

Тексты

Перед святейшим образом «Достойно есть» миллионы верующих читают молитвы, поют гимны. Помолиться Пренепорочной Деве можно в церкви и дома.

Канон

Этот канон поется перед святейшим образом «Достойно есть». Он состоит из нескольких песен, в которых повествуется история явления архангела простому послушнику. Небожитель спустился с небес, чтобы научить христиан, как правильно прославлять Божью Матерь.

Песнь 1

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся, светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Афон, иже наречеся Святая Гора, Всенепорочная, Чистая, якоже прорекла еси, ныне светло празднует Тебе, Святей воистину Горе сущей, и Божественное совершает днесь Тебе торжество.

Божественным присно Гавриил тайнам Твоим изрядным служит чудно, о Всенепорочная, темже и ныне, Дево, Твоея песни, радуяся, поет предначатие.

Не престаеши, Всенепорочная, совершати присно рабом Твоим преславная чудеса, Мати Чистая, и во вся времена изливати благодеяния, Пресвятая, яко Благодетельница наша.

Како изреку величайшее, совершенное тобою, Архангеле, близ скита Карейскаго чудо, егда научил ны еси твоим явлением песни достоиней Богоматере?

люди в храме

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный Источниче, лик себе совокупльшия, духовно утверди, в Божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Приспе время собратися всем отцем в храме Протатстем, всенощную совершити хвалу, тогда Божественную песнь Твою, Чистая, воспевает Архангел.

Прииде со иными и старец онаго послушника инока, и сему единому оставшуся Гавриил Архангел явися в подобнем образе, предначиная песнь Твою.

Приложение творяше к песни Твоей, яко предначатие, Чистая, тоя, юже прежде воспе Косма, Божественный Твой служитель, глаголя, яко тако обычай есть им начинати песнь Твою.

О, чудес Твоих страшных, Архангеле Божественный Гаврииле! Како во иночестем образе песнь воспел еси Богоматери днесь и, яко подобаше, возвеличил еси?

Седален, глас 4

Удивися инок Ангела песни, странно поющаго тую пред Твоею песнию, о Чистая, явльшуся сему во образе подобнем, а понеже инок написатися желаше оней, на дщице каменней рукою чудно начерта, и невидим бысть. Оттоле проповедася всем песнь сия, еже Богородицу Тя славити, Всенепорочная.

Песнь 4

Ирмос: Неизследный Божий совет, еже от Девы воплощения Тебе, Вышняго, пророк Аввакум усмотряя, зовяше: слава силе Твоей, Господи.

Достойно, предначинаше, яко воистину есть блажити Тя, Пречистая, Богородицу, Присноблаженную и воистину Пренепорочную и Бога Матерь Всенескверную.

Предначинательную сию песнь Божественному Гавриилу странно поющу, удивляшеся слушаяй инок, а понеже вопрошаше, тако пети, рече, обыкохом.

Глаголати и ему тако повелеваше Гавриил сие предначатие, таже пети песнь Космы Божественную и всех научити сему, Божественный рече Архангел.

Занеже проси инок, Гаврииле Божественне, написати песнь, юже услыша, ты начертал еси абие на дске каменней, Архангеле. Слава неизреченней силе твоей.

горят свечи

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о Божественней славе Твоей: Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Ужасеся человек дивным чудесем, егда чудо узре, яко дска каменная начертася и внезапу собеседующий ему невидим бысть, Гавриил, славный и честный Архистратиг.

Старец, егда во утрие в келлию свою возвратися и егда странная сия услыша, дску же каменну узре, рукою начертанну, взем же абие с учеником сию, принесоша Горы начальствующим.

Знаемы и всем известны быша сия чудеса, Дево, понеже дску каменную абие в царствующий град торжественно отслаша Горы начальствующий, во еже славити Тя всем.

Стекошася вси во убогое обиталище, в немже странное чудо содеяся, и Твоей иконе, пред неюже воспета бысть песнь, Всечистая, благоговейне покланяющеся, единогласно уставиша в Протате той хранитися.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, Богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

С неизреченною вси стекошася радостию и веселием, еже взяти честную икону Твою, иереи, и монашествующии, и все Горы множество, Пречистая.

Божественную Твою икону сию со всяким благоговением держаще отцы вси, плещуще, с песньми и пеньми внесоша в Божественный храм Твой, Пречистая.

Дево! Стояние всенощное совершиша, любовию Тебе чтуще и Архангела, песнь Твою возвестивша, и ныне мы такожде вас вкупе почитаем.

Отцы Божественнии, с песньми, по таинодействии, вземше Божественную Твою икону, внутрь храма, в невходимая, со многим благоговением поставиша.

Кондак, глас 4

Празднует днесь весь Афон, яко песнь прият от Ангела чудно Тебе, Чистей Богоматери, Юже вся тварь чтит, славящи.

святой отец

Икос

Ныне да веселится множество отцев Афона: се бо Деве прежния песни, юже чудно воспе Ей Косма, Божественный песнопевец, Гавриил ныне поет предначатие, иже: Достойно есть яко воистину,— глаголаше иноку,— блажити Тя, Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную и Матерь Бога нашего; сему повелеваше, да тако вси предначинают Твою песнь. И, сию начертав рукою на дске каменней, внезапу бысть невидим. Инок же, дивяся, воспеваше, якоже научися, чистую Богоматерь, Юже вся тварь чтит, славящи.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари Богомудрии паче Создавшего, но, огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Преизрядную честь воздаяху вси отцы, и прежнии и нынешнии, сей иконе Твоей Божественней, Пренепорочная, праведнейше: чести бо премногия удостоися преславно.

Велия благодати удостоися Божественная икона Твоя, Пренепорочная, ясно бо пред нею Твоей песни предначатие первее возгласися благоволением Твоим. Темже по долгу ныне сей с любовию покланяемся.

Не боготворим икону Твою, Пречистая, якоже на ны клевещут, но относительне чтим, Пренепорочная, сию, радующеся, лобызаем чествовательно, раби Твои, ныне же и во веки.

С Тобою, Пресвятая, не престаем чтити и славнаго Гавриила, нас ныне песни Твоей научившаго, иже и прежде, Тебе возглашая, взываше: радуйся, Благодатная.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть: тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Отроком благочестивым подражающе, Богородице, о чудесех Твоих, яже творит Господь во славу Твою, Пречистая, воспевающе, поем: Господа пойте, дела, и превозносите во вся веки.

Воистину благословен, иже сподобися услышати Божественныя хвалы Твоя от Ангела, Пресвятая Дево Пренепорочная, якоже Сын Твой благоволи, имже всех научи пети Тя достойно и превозносити Тя во вся веки.

«Пение» — по достоянию уставися именовати место оно, идеже совершися сие чудо, якоже нарицание удержася до нас и навсегда, на память, Пречистая, чудесе, яко да воспеваем Тя и превозносим во вся веки.

«Достойно есть» — даже до ныне нарицается ясно и келлия та, в нейже и Божественная Твоя икона, пред неюже первее воспето бысть песни Твоея, Дево Чистая, предначатие, яко да поют Тя вси достойно и превозносят Тя во вся веки.

достойно есть икона

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, духом просвещаемь, да торжествует же Безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Вси раби Твои, стекаемся во храм Твой Божественный и празднуем, светло совершающе ныне торжество, в летную днесь память чудесе Твоея песни восполнения, Богородице, Чистая Приснодево.

Достойно есть,— не престаем, радующеся, глаголати,— блажити Тя, Присноблаженную же яко воистину и Пренепорочную и Матерь Бога нашего,— от Ангела сим ныне научившеся, Богородице, Чистая Приснодево!

Вкупе славнаго и Божественнаго Архангела Гавриила днесь, радующеся, прославляем, благодарственная пения приносяще, дивным чудом всех научившаго Божественней песни Чистыя Богоматере, радуйся, таинниче неизреченных, взывающе.

Радуйся, храм Протата преславный, хвалящийся сокровищем всечестныя, Божественныя и благодать точащия иконы единыя Богоматере и Предстательницы Афона: Гора бо сия избранный жребий Ея соделася.

Светилен

Соберитеся, взыграйте, светло торжествуйте, Гавриил бо Божественный монашествующему ныне предста в иночестем образе, песнь Богоматерню первый провещав в Горе Афонстей, стяжавшей Ю Предстательницу.

Молитва

Эту молитву верующие читают, припадая к святейшей иконе, на которой изображена Пренепорочная Дева с младенцем. Христиане просят, чтобы Богородица услышала мольбы, обращенные к ней. Люди молятся, чтобы Божья Матерь увидела их беды и скорби.

Верующие просят Богородицу помочь им и умолить Спасителя не наказывать грешников за беззакония, а смилостивиться над ними и проявить человеколюбие, а также Божье милосердие. С помощью Пренепорочной Девы верующие хотят выпросить у Всевышнего здоровья телесного и душевного. Еще христиане просят мирной жизни, богатого урожая, а также Божественного благословения на добрые дела и начинания.

Верующие верят в могущество Богородицы. Ведь когда-то она прислала к послушнику афонскому ангела, который научил христиан правильно петь песнь в честь Пренепорочной Девы и восхвалять ее. В молитве просят Богородицу проявить милость и услышать просьбы, обращенные к ней.

человек и небо

Верующие молят, чтобы Божья Матерь упросила Спасителя избавить их от всякого зла. Люди просят исцелить больных, утешить скорбящих, помочь бедствующим, а также направить на честную жизнь. Верующие просят Богородицу походатайствовать перед Богом и даровать им спасение души. В конце молитвы прославляют Всевышнего.

«О Пресвята́я и Преми́лостивая Влады́чице Богоро́дице! Припа́дая к святе́й ико́не Твое́й, смире́нно мо́лимся Тебе́, вонми́ гла́су моле́ния на́шего, виждь ско́рби, виждь беды́ на́ша и, я́ко любвеоби́льная Ма́ти, потщи́ся на по́мощь нам безпо́мощным, умоли́ Сы́на Твоего́ и Бо́га на́шего: да не погуби́т нас за беззако́ния на́ша, но яви́т нам человеколю́бно свою́ ми́лость. Испроси́ нам, Влады́чице, у бла́гости Его́ теле́сное здра́вие и душе́вное спасе́ние, и ми́рное житие́, земли́ плодоно́сие, возду́ха благорастворе́ние, и благослове́ние свы́ше на вся блага́я дела́ и начина́ния на́ша. И я́коже дре́вле призре́ла еси́ ми́лостиво на смире́нное славосло́вие послу́шника Афо́нскаго, воспева́вшего Тя пред пречи́стою ико́ною Твое́ю и посла́ла еси́ к нему́ А́нгела научи́ти его́ пе́ти песнь небе́сную, е́юже славосло́вят Тя А́нгели; та́ко и ны́не приими́ на́ше усе́рдное молитвосло́вие, Тебе́ приноси́мое. О Цари́це Всепе́тая! Простри́ ко Го́споду богоно́сныя Твоя́ ру́це, и́миже Богомладе́нца Иису́са Христа́ носи́ла еси́, и умоли́ Его́ изба́вити нас от вся́каго зла. Яви́, Влады́чице, Твою́ ми́лость к нам: боля́щия исцели́, скорбя́щия уте́ши, бе́дствующим помози́ и сподо́би нас благоче́стно житие́ сие́ земно́е соверши́ти, христиа́нскую непосты́дную кончи́ну получи́ти и Небе́сное Ца́рствие насле́дити ма́терним хода́тайством Твои́м к Ро́ждшемуся от Тебе́ Христу́ Бо́гу на́шему, Ему́же со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м Ду́хом подоба́ет вся́кая сла́ва, честь и поклоне́ние ны́не и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь».

Акафист

Согласно церковному правилу, акафист поют, не садясь, а стоя. Ведь это хвалебный гимн Богородице. Состоит он из 12 икосов и 13 кондаков. В каждой строфе прославляются Пренепорочная Дева и Сын Божий Иисус Христос.

много свеч

Каждый икос завершается словами «Радуйся!», а в конце кондака обязательно стоит слово «Аллилуйя!». Причем слово «Радуйся!» повторяется в икосе 12 раз. Акафист, как правило, читается в церкви во время богослужения.

В первом кондаке говорится, что грешные люди дерзнули петь хвалебную песнь Богородице и просят ее явить милость. Ее воспевать считается достойным делом, ведь в силах Божьей Матери спасти человечество от бед и вечных мук.

В первом икосе поется, что сам архангел Гавриил был послан Пренепорочной Девой с Небес на землю. Небожитель пришел к смиренному послушнику, чтобы научить христиан петь небесную песнь и прославлять Богородицу. Далее в икосе несколько раз повторяется слово «Радуйся!», обращенное к Пренепорочной Деве.

Во втором кондаке говорится, что послушник не распознал в ночном госте ангела. Усладившись песнью, прославляющей Богородицу, он попросил пришельца написать ему священные слова. Тот стал писать текст пальцем, а каменная доска под его пальцем размягчилась. Слова углубились в нее, словно в песок.

Во втором икосе восхваляется Богородица, несколько раз произносится слово «Радуйся!», обращенное к Пренепорочной Деве. Христиане верят, что Божья Матерь им поможет и смилостивится над грешниками.

В третьем кондаке поется о том, как Гавриил данной ему Божьей силой превратил твердый камень в мягкий воск. Затем он пальцем написал на каменной доске хвалебную песнь в честь Богородицы. Это стало свидетельством того, что Небесные Силы воспевают Пренепорочную Деву.

В третьем икосе рассказывается, что послушник, имея непорочное сердце, заслужил разговаривать с начальником Небесных Сил. Верующие молят Богородицу научить их в смирении прославлять ее имя. Несколько раз произносится слово «Радуйся!» в честь Божьей Матери.

В четвертом кондаке поется, что старец был в недоумении, услышав новую песнь во славу Божьей Матери. Однако он увидел подтверждение слов ученика своего — каменную доску с написанными на ней словами.

В четвертом икосе говорится, что, услышав о посещении послушника архангелом, иноки пришли посмотреть на доску с восхвалением. Христиане молятся перед иконой Богородицы так, как велел им ангел. Несколько раз повторяется «Радуйся!».

достойно есть икона

В пятом кондаке рассказывается, что когда-то видевший Бога Моисей получил на каменных скрижалях написанный Божьим перстом Закон. Афонскому же иноку сошел с небес архангел, чтобы написать на каменной доске пальцем хвалебную песнь Богородице.

В пятом икосе говорится, что каменную доску с хвалебной песней в честь Пренепорочной Девы показали Патриарху. Увидев доказательство, он приказал воспевать Богородицу словами ангельской песни.

В шестом кондаке поется, что Святая Церковь проповедует величие Божьей Матери. Христиане прославляют Богородицу ангельской песней, принесенной с небес на землю. Верующие обращаются к Спасителю и просят сохранить церковь и наказать еретиков.

В шестом икосе говорится, что от иконы Богородицы исходит свет, который освятил не только гору Афонскую, но и многие места. Несколько раз повторяется «Радуйся!».

В седьмом кондаке поется, что Божья Матерь является ко всем, кто хочет спасения. Верующие называют ее Покровительницей и Помощницей, верят, что она ходатайствует за них перед Иисусом Христом.

В седьмом икосе верующие молятся, чтобы Богородица не дала им погибнуть в греховных дебрях и показала путь к спасению. Несколько раз повторяется «Радуйся!».

В восьмом кондаке поется, что странное явление архангела есть Божьим велением. Небожитель явился, чтобы христиане правильно прославляли Богородицу.

В восьмом икосе верующие молятся Богородице, на нее уповают. Христиане просят дать им силу терпеливо переносить всякие скорби, что бы ни случилось, не роптать. Несколько раз поют «Радуйся!».

В девятом кондаке поется, что не только небесные ангелы, но и земные жители прославляют Пренепорочную Деву. Верующие надеются на милосердие и воспевают божественные чудеса.

В девятом икосе восхваляется Богородица, верующие клянутся, что в их сердцах любовь к Божьей Матери. Несколько раз произносится слово «Радуйся!».

В десятом кондаке говорится, что святым прибежищем от мирской суеты считается Афонская гора. Верующие просят заступиться за них, в каком месте они бы не жили. Христиане просят, чтобы Мария не переставала умолять Спасителя простить их прегрешения.

В десятом икосе поется, что Дева Мария обладает даром побеждать адские силы и спасать человека от искушений, губящих его душу. Несколько раз произносится «Радуйся!».

крест и руки

В одиннадцатом кондаке говорится, сколько бы ни пели песен, восхваляя Богородицу, все равно этого недостаточно, чтобы почтить ее. Ведь Божья Матерь всякий раз дарует людям свою милость.

В одиннадцатом икосе поется, что икона ее сияет на Афонской горе и своим светом освещает весь мир. К образу уже много веков приходят христиане помолиться и спеть хвалебное песнопение. «Радуйся!» повторяется несколько раз.

В двенадцатом кондаке говорится, что икона с изображением Пренепорочной Девы является драгоценным сокровищем Церкви. Она будет с верующими до скончания века.

В двенадцатом икосе поется, что верующие припадают к иконе Богородицы и молят ее о милосердии. Христиане хотят увидеть Пречистый лик и в день смерти. Просят защитить их от руки дьявола и привести в Царствие Христово. «Радуйся!» поется несколько раз.

В тринадцатом кондаке говорится, что Мария — Божья Матерь, ее прославляют ангелы на небесах и люди на земле. Верующие просят принять их моление, даровать им душевное и телесное спасение, клянутся в верности ей и Богу.

АКАФИСТ ПРЕСВЯТОЙ БОГОРОДИЦЕ ПРЕД ЕЯ ИКОНОЙ, ИМЕНУЕМОЙ «ДОСТОЙНО ЕСТЬ», ИЛИ «МИЛУЮЩАЯ»

Кондак 1

Избранней Богом от человеческаго рода послужити воплощению предвечнаго Слова, преблагословенней Деве Богородице, достойно воспеваемой от Ангел на Небеси, мы грешнии на земли дерзаем приносити хвалебное пение; еже милостиво от нас приемши, всемилующая Царице Богородице, от всяких бед нас спаси и вечных мук свободи, да зовем Ти: Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Икос 1

Архангел Гавриил с небесе послан бысть от Тебе, Богородице, к смиренному послушнику горы Афонския, в пустынней келии воспевавшему Ти хвалебныя песни пред святою Твоею иконою, да научит его пети песнь небесную, еюже славословят Тя Ангели в Сионе горнем. Темже и мы дольнии, воспоминая таковое Твое о людех благопромышление, со благодарением вопием Ти сице: Радуйся, достойно восхваляемая от Архангел и Ангел; Радуйся, ублажаемая от всех небесных сил. Радуйся, Присноблаженная и Пренепорочная; Радуйся, Матерь Бога нашего. Радуйся, Честнейшая Херувим; Радуйся, Славнейшая без сравнения Серафим. Радуйся, без истления Бога Слова рождшая; Радуйся, воистину сущая Богородице. Радуйся, величаемая на Небеси и на земли; Радуйся, воспеваемая горними и дольними. Радуйся, едина благословенная в женах; Радуйся, израстившая нам плод живота. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

достойно есть икона

Кондак 2

Видев послушник пустынный днвнаго пришельца, в келию его пришедшаго и песнь пресладкую Тебе, Владычице, воспевшаго, не уразуме в нем Ангела быти, но зело усладися пением его небесным и проси, да напишет ему словеса поемыя песни: егда же узре, яко под перстом его каменная доска умягчися, и пишемая словеса на ней углубишася яко на песце, позна в сем чудесное действо и возопи к рождшемуся от Тебе Богу Слову: Аллилуиа.

Икос 2

Разумом богоозаренным новую песнь открывая, рече Архангел и ослушнику, яко тако воспевают Тя, Богородице, Ангелов лицы в обителех горних, и повеле ему, да возвестит человеком словеса песни небесныя и научит их ангелоподобно пети Тебе: Радуйся, благодатная Марие; Радуйся, яко Господь с Тобою. Радуйся, благословенная в женах; Радуйся, неискусобрачная Родительнице Бога Слова. Радуйся, непорочное селение Духа Святаго; Радуйся, зачатие несказанное явившая. Радуйся, рождество нетленное показавшая; Радуйся, Матерью и Девою пребывшая. Радуйся, во обою непорочно и свято себе сохраньшая; Радуйся, Ангелов чистотою Твоею превозшедшая. Радуйся, горних умов не престающее удивление; Радуйся, человеческаго рода возвышение. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 3

Силою Божиею Гавриил Архангел твердый камень в мягкий воск претвори и на нем перстом своим написа словеса песни хвалебныя Тебе, Богородице, да вси познают великое чудо и несомненно уверуют, яко тако воистину воспевают Тя горе силы небесные, имже подражающе, и мы поем величия Твоя, Дево, и в радости духовней вопием прославльшему Тя Богу: Аллилуиа.

достойно есть икона

Икос 3

Имея простоту душевную и непорочное сердце, послушник смиренный сподобися ангельския беседы и лицезрения чинона-чальника горних сил, мы же, лукавством и злобою потемненнии, со трепетом взирающе на святую икону Твою, Владычице, молим Ти ся прилежно, обрати ны от злоб наших и научи нас во смирении и кротости духа глаголати Тебе: Радуйся, гору Афонскую освятившая Твоим благодатным присутствием; Радуйся, холмы и дебри ея исполнившая славою Твоих чудес. Радуйся, ангельскаго явления сподобльшая пустынножительство афонское; Радуйся, обители иноческия в нем умножившая во спасение душ человеческих. Радуйся, и всем в посте и молитве пребывающим обещавшая Твое заступление; Радуйся, от треволнения моря житейскаго спасающая кающихся. Радуйся, благодать Сына Твоего и Бога низводящая на места, Тебе посвящаемыя; Радуйся, рай мысленный показавшая Храмы Божии. Радуйся, пристанище небурное содевающая в онех ищущим спасения; Радуйся, всем потребным ко благочестию нас снабдевающая. Радуйся, жительствующим богоугодно Подательнице благ временных и вечных; Радуйся, Ходатаице нам Царствия Небеснаго. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 4

Буря недоумения смути старца инока, егда услыша песнь новую и чудну из уст своего ученика и узре доску каменну, яко воск, начертание приимшу: егда же уведа о посещении дивнаго посетителя, Гавриилом нарекшагося, уразуме, яко той сей есть, иже древле благовести Тебе, Дево, безсеменное зачатие Бога Слова. Темже величая величия Твоя, Царице горних и дольних, поспеваше радостно Ангелов и человеков Творцу: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше о посещении Архангелове иноцы горы Афонския, стекахуся видети доску, на нейже преестественно начертана быша письмена песни небесныя, и воспеваху Тя благоговейно пред святою иконою Твоею, Владычице, пред неюже воспе Тя Архангел. Приими убо и наша приносимыя Тебе молитвы с пением таковым: Радуйся, яко о Тебе радуется ангельский собор; Радуйся, яко о Тебе торжествует человеческий род. Радуйся, на руку Твоею носившая Носящаго всяческая; Радуйся, вместившая во чреве Твоем невместимаго всем миром. Радуйся, Создателю Твоему плоть заимодавшая; Радуйся, Краснейшаго паче всех сынов человеческих рождшая. Радуйся, млеком питавшая Питающаго всяческая; Радуйся, попечение имевшая о Сыне Твоем, Сущем Промыслителе всея твари. Радуйся, похвало девства; радуйся, матерей славо. Радуйся, в рождестве девство сохраньшая; Радуйся, рождество с девством сочетавшая. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

достойно есть икона

Кондак 5

Боговидец Моисей иногда на каменных скрижалех Закон Божий, начертанный перстом Божиим, получи, иноцы же горы Афонския песнь небесную во славу Богоматере, на доске каменней начертанную, от Архангела прияша и, сим наученнии ангельское славословие Тебе приносити, воспеша тако благоволившему о них Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше начальницы горы Афонския чудо велие в явлении Архангелове и песни новей, доску с начертанными от Ангела письмены препроводиша к царю и патриарху Царяграда, во уверение истины преславнаго сего чудесе; тии же радостно прияша ю, яко залог благоволения Божия во всей Церкви православней, узакониша воспевати песнь ангельскую в похвалу Тебе, Богородице, и взываху Ти во умилении сице: Радуйся, преукрашенная лепотами всех добродетелей Дево; Радуйся, Невесто неневестная. Радуйся, возрастившая цвет неувядаемый, Христа; Радуйся, раю словесный, древо жизни нам прозябшая. Радуйся, сене небесная, от зноя страстей нас сохраняющая; Радуйся, покрове миру, ширший облака. Радуйся, древо благосеннолиственное, прохладу спасительную верным подающее; Радуйся, источниче воды живыя, от неяже пияй ктому не умирает. Радуйся, Судии праведнаго моление; Радуйся, грехов наших прощение. Радуйся, во славе небесней одесную Бога пребывающая; Радуйся, земнородных милосердием Твоим не оставляющая. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 6

Проповедует Святая Церковь величие чудес Твоих, Марие Богородице, и светло красуется, воспевая Ти песнь ангельскую, от небес на землю принесенную чиноначальником горних сил Гавриилом; с нимже помолися, Госпоже Пречистая, к Сыну Твоему и Богу, да незыблему во благочестии сохранит Церковь Свою и посрамит вся востания еретическая и раскольническая, нас же, чад Кя, сподобит неосужденно воспевати Ему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсияла еси многими лучами чудес, о милостивая Богомати, чрез святую икону Твою, Владычице, и сими не точию гору Афонскую, но и множайшая места озарила еси, да научимся звати Тебе: Радуйся, радосте наша, услаждающая скорбныя сердца, к Тебе отверстыя; Радуйся, благая Заступнице, на помощь к нам ускоряющая. Радуйся, залог спасительный нам в иконе Твоей даровавшая; Радуйся, Афонскую гору и многия страны ею прославльшая. Радуйся, Надеждо наша известная; Радуйся, упование наше непостыдное. Радуйся, скорбей наших разрешение; Радуйся, печалей наших утоление. Радуйся, веры православныя утверждение; Радуйся, неверия и зловерия посрамление. Радуйся, любве Божественныя явление; Радуйся, чудес преславных совершение; Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

девушка в храме

Кондак 7

Хотящим жати спасение милостивая Покровительница и Помощница являешися, Мати Божия, и присно ходатайствуеши за них к Сыну Твоему и Богу, аще бо кто и падает в некое согрешение, немощию плоти обложен, обаче Тобою возстание получает во спасение, яко всем хощеши спастися и в разум истины приити воспевающим Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Ново небо и нова земля уготованы от Сына Твоего и Бога любящим Его, Госпоже Всеблагая, к нимже стяжахом Тя Путе-водительницу изрядну. Темже молим Тя, не попусти нас погибнути в дебрех греховных, но приведи нас стезею правою в страну света и радости вечныя, да Тебе вопием хвалебно: Радуйся, Сиона горняго первейшее украшение; Радуйся, обителей дольних присноготовое заступление. Радуйся, земле благая, клас спасительный миру израстившая; Радуйся, ниво неоранная, оплодотворенная Духом Святым. Радуйся, огнь Божества во чрево Твое приемшая; Радуйся, глад падшаго человечества хлебом жизни утолившая. Радуйся, Престоле Царя Славы; Радуйся, палато преукрашенная Вседержителя. Радуйся, храме одушевленный Триипостаснаго Бога; Радуйся, двере Господня, еюже Сын Божий пройде к нам. Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 8

Странное явление Архангела, на горе Афонстей иногда бывшее, смотрение бысть божественное, имже прославися всепетое имя Твое, Марие Богородице, и вси вернии научишася ангелоподобно воспевати Тя, Херувимов Честнейшую и Серафимов Славнейшую Матерь Бога нашего, о Нейже радуется всякая тварь, и род человеческий благодарно взывает ко Господу: Аллилуиа.

Икос 8

Все упование наше на Тя возлагаем, Мати Божия, и в скорбех наших к святей иконе Твоей усердно притекаем, чающе от нея утешение благодатное получити. Помози убо нам, Владычице, с терпением и благодарением всякия скорби переносити и вместо ропота малодушнаго благоумиленно взывати Тебе: Радуйся, всех скорбящих Радосте; Радуйся, всех печальных Утешение. Радуйся, труждающихся и обремененных сладкий Покое; Радуйся, болезнующих и огорченных живительная Отрадо. Радуйся, в час скорбных недоумений мысль благую на сердце полагающая; Радуйся, во дни уныния надеждою вечных благ воодушевляющая. Радуйся, искушаемым руку помощи простирающая; Радуйся, гнев Божий от глав наших отводящая. Радуйся, мирное устроение обуреваемым напастьми подающая; Радуйся, во благих желания наша дивно исполняющая. Радуйся, терпеливых страдальцев дарами благодатными увенчавающая; Радуйся, всех благоподвизающихся блаженства райскаго сподобляющая. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

ангел в небе

Кондак 9

Вси Ангели небеснии немолчными похвалами Тя ублажают, Царице и Владычице всея твари, мы же земнии и перстнии кую похвалу достойную принесем Ти, Все петая; обаче надеющеся на милосердие Твое неисчетное, любовию к Тебе понуждаеми, поем чудеса Твоя, проповедуем благодеяния Твоя, славословим имя Твое и, усердно припадая ко святей иконе Твоей, рабски вопием изображенному на ней вкупе с Тобою Богомладенцу Христу: Аллилуиа.

Икос 9

Витий риторския глаголы недовольны к пению чудес Твоих, Богородице, обаче благая сущи, веру нашу вместо риторскаго благословесия милостиво приими, веси бо и любовь нашу, еюже сердца наша к Тебе исполнены. Темже благоутробно услыши нехитростныя наша песни, имиже дерзаем благохвалити Тя сице: Радуйся, сопрестольное Отцу Слово в ложеснах Твоих вместившая; Радуйся, Свет незаходимый росшая. Радуйся, жизнь вечную миру даровавшая рождеством Твоим; Радуйся, Превечнаго, яко Младенца, на руку Твоею носившая. Радуйся, граде одушевленный Всецаря; Радуйся, скиние освященная живаго Бога. Радуйся, нижняя сочетавшая с вышними; Радуйся, Миротворице, Божественнаго мира преисполненная. Радуйся, добрых виновная; радуйся, злых пременение. Радуйся, оружие на враги всекрепкое; Радуйся, щите верных несокрушимый. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 10

Спасительное прибежище от сует мира прелестнаго явися жребий Твой земный, святая воистину гора Афонская, Богородице Дево, ознаменованная многими Твоими чудесы. Но и на всяком месте с любовию призывающих Тя услыши и заступи. Сына же Твоего умоляти не престай. Всеблагая, да не отступна пребывает благодать Его от мест, идеже в собрании верных поется Ему хвалебная песнь: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девственником, Преблагословенная Дево, и столп крепок от лица вражия всем подвижником благочестия: Тебе бо дадеся велия сила темныя адския силы побеждати и от искушений их душепагубных человеки избавляти, наипаче же тех, иже целомудренно и свято на земли пребывают. Сего ради девства и целомудрия рачители согласно Тебе зовут: Радуйся, чистотою сияющая паче солнца; Радуйся, девства начало и освящение. Радуйся, крине, облагоухавший падшее человечество; Радуйся, во смирении Твоем осененная благоволением Всевышняго. Радуйся, верная рабо Господня; Радуйся, яко Тя блажат вси роди. Радуйся, яко сотвори Ти величие сильный; Радуйся, яко соцарствуеши с Сыном Твоим во славе вечней. Радуйся, Ходатаице Божия к людем благоволения; Радуйся, грешных к Богу дерзновение окриляющая. Радуйся, неистощимый источниче милостей и щедрот; Радуйся, преисполненная сострадания к страждущим. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

горят свечи

Кондак 11

Пение наше, аще было бы и тьмочисленное, не довлело бы к достойному прославлению милостей Твоих, Преблагословенная Мати Божия, яже непрестанно изливаеши роду нашему; обаче да не неблагодарни явимся пред Тобою, по силе нашей похвальная восписуем Ти с верою и любовию и, воспоминая неисчетная чудотворения Твоя, вопием верховному Творцу чудес Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоподательными лучами чудес икона Твоя, о Всемилостивая Владычице, на святей горе Афонстей и повсюду немерцаемо сияет и весь мир православный благодатно просвещает. Сего ради грядут к ней от лет древних на поклонение православных собори, умиленно воспевая пред нею благохваления Ти таковая: Радуйся, Царя Христа миру явившая; Радуйся, на иконе Твоей вкупе с Ним изображенная. Радуйся, клеще таинственная, Исаиею провиденная; Радуйся, купино неопалимая, боговидцем Моисеем предзримая. Радуйся, руно орошенное Гедеона; Радуйся, чаще приосененная, Аввакумом воспетая. Радуйся, двере затворенная, Иезекиилю показанная; Радуйся, горо несекомая, Даниилу явленная. Радуйся, многообразно от пророк предвозвещенная; Радуйся, пророческих речений сбытие явившая. Радуйся, христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

Кондак 12

Благодати причастная Твоя икона, Богородице Дево, яко сокровище драгоценное, Церкви Христовой от Тебе подадеся, в ней бо обещалася еси с нами быти до скончания века, рекши о первонаписанней Твоей иконе: с нею благодать Моя и сила. Веруем, Всепетая, яко не оскудеет глагол Твой сей, и яко во иконе Твоей святей на всяцем месте и зде с нами пребываеши, идеже верно поется Сыну Твоему и Богу хвалебная песнь: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще чудеса Твоя, Богородице, припадаем усердно ко святей иконе Твоей, лобызаем ю с сердечною любовию, и яко присно сущей с нами, молим Ти ся: воззри на ны милосердием Твоим, Мати Божия, и якоже Тя зрим ныне на иконе изображенную, тако сподоби нас узрети Тя в час грозный смертный, от руки диаволи нас исхищающую и в Царствие Христово приводящую ны державною десницею Твоею, да Тебе благодарственно взываем: Радуйся, по Бозе первое наше прибежище и покрове; Радуйся, матернею любовию Твоею весь мир христианский объемлющая. Радуйся, во святом житии верныя утверждающая; Радуйся, благую христианскую кончину им подающая. Радуйся, от власти лютаго миродержца уповающия на Тя избавляющая; Радуйся, на мытарствах воздушных заступающая славящих Тя. Радуйся, врата райская нам отверзающая; Радуйся, Царствие Небесное любящим Тя ходатайствующая. Радуйся, во славе небесней приседящая Сыну Твоему и Богу; Радуйся, во общение Славы Его и чтущия Тя вводящая. Радуйся, телес наших здравие; Радуйся, душ наших спасение. Радуйся, Христианом Помощнице и милосердая о грешных Предстательнице.

достойно есть икона

Кондак 13

О Всепетая Мати, рождшая святых Святейшее Слово, от Ангел воспеваемая на Небеси и от человек славимая на земли! Приими милостиво сие малое моление наше и даруй душевное спасение и телесное здравие всем, верно чтущим Тя и поющим Богу: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Тропарь, кондак, величание

Тропарь: в нем говорится, чтобы все священнослужители собрались, радовались и в веселии восклицали. Ведь Божья Матерь теперь воспевается словами Ангела. Христиане обязаны прославлять Богородицу.

«Oтцев все Афонское множество,/ соберитеся, верно празднующе,/ днесь радующеся и светло восклицающе вси в веселии,/ Божия бо Мати ныне от Ангела преславно воспевается./ Темже, яко Богородицу, присно Сию славим».

Кондак: в нем говорится, что весь Афон празднует, так как от Ангела получена песнь, прославляющая Богородицу. Ее обязаны чтить все христиане.

«Празднует днесь весь Афон,/ яко песнь прият от Ангела чудно/ Тебе, Чистей Богоматери,/ Юже вся тварь чтит, славящи».

Величание: в этой песни верующие величают Богородицу, ведь прославлять ее — это достойное деяние. Христиане верят, что Божья Матерь непорочна и достойна больших почестей, нежели Херувимы, а ее Слава выше, чем Серафимы. Ведь она, не нарушив чистоты, родила Бога, поэтому ее величают как Богородицу.

«Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу, Тя велича́ем».

Поделиться
Отправить
Класснуть
Вотсапнуть
Запинить
Помогла статья? Оцените её
(1 оценок, среднее: 5,00 из 5)
Загрузка...
 рассчитывает на Вашу помощь!
Добавить комментарий

Adblock
detector